Trwa ładowanie...

PKP IC uważa, że to dobra zmiana. Pasażerowie narzekają

PKP Intercity postanowiło, że jeden z pociągów Tanich Linii Kolejowych (TLK) zmieni się w Intercity (IC) i będzie obsługiwany przez nowoczesne wagony bezprzedziałowe. Nie wszyscy pasażerowie uważają, że to dobry ruch.

Wnętrze pociągu PKP Intercity ED160 (Flirt) Wnętrze pociągu PKP Intercity ED160 (Flirt) Źródło: East News, fot: Tomasz Jastrzebowski/REPORTER
d2ozb2p
d2ozb2p

Od 24 czerwca TLK Słupia kursujący z Warszawy do Kołobrzegu zmieni się w nocny pociąg IC (Intercity) kursujący na wydłużonej trasie. Będzie startował godz. 20:42 z Łodzi, nad morze dojedzie o godz. 6:09.

Nie wszystkim pasażerom takie rozwiązanie przypadło do gustu, szczególnie, że pociąg ma być zestawiony z elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt). Zdaniem wielu nie nadają się one do długich i nocnych podróży. Podobne wątpliwości wyrażały wcześniej osoby korzystające z IC Karkonosze.

Pasażerowie narzekają, PKP Intercity chwali

Jednak zdaniem PKP Intercity, nowe rozwiązanie będzie korzystne dla pasażerów i poprawi wygodę podróżowania.

d2ozb2p

- Skład będzie kursował w okresie wakacji w kategorii Intercity, co oznacza, że podróżni otrzymają wyższy standard podróży (aktualnie pociąg kursuje w kategorii TLK). Połączenie będzie obsługiwane nowoczesnymi jednostkami ED160, na pokładzie których znajduje się klimatyzacja, udogodnienia dla podróżnych z niepełnosprawnościami, rowerzystów czy rodzin z dziećmi. Co więcej, jego relacja w sezonie wakacyjnym zostaje wydłużona do Łodzi (aktualnie kursuje ze stacji Warszawa Wschodnia). Dzięki temu mieszkańcy województwa łódzkiego zyskują możliwość bezpośredniego dojazdu nad morze - tłumaczy w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Nocne połączenia bez kuszetek

W przypadku nocnych podróży elektrycznymi zespołami trakcyjnymi często narzekano na działające bez przerwy oświetlenie, brak intymności oraz konieczność znoszenia niesfornych pasażerów jadących tym samym wagonem. Co więcej, składy ezt nie mają kuszetek ani wagonów sypialnych.

Jak zauważa portal rynek-kolejowy.pl, aktualnie PKP Intercity nie dysponuje sprawnymi wagonami, z których mogłoby zestawić dodatkowe pociągi złożone z wagonów z miejscami do leżenia lub sypialnymi. Przewoźnik nie ma też planów powiększania nocnej siatki połączeń ani zakupu nowych wagonów z miejscami do spania.

d2ozb2p

Źródło: Rynek Kolejowy

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Sztuka podróżowania - DS7

d2ozb2p
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ozb2p

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj