PKP IC uważa, że to dobra zmiana. Pasażerowie narzekają

PKP Intercity postanowiło, że jeden z pociągów Tanich Linii Kolejowych (TLK) zmieni się w Intercity (IC) i będzie obsługiwany przez nowoczesne wagony bezprzedziałowe. Nie wszyscy pasażerowie uważają, że to dobry ruch.

Wnętrze pociągu PKP Intercity ED160 (Flirt) Wnętrze pociągu PKP Intercity ED160 (Flirt)
Źródło zdjęć: © East News | Tomasz Jastrzebowski/REPORTER
oprac.  HSZ

Od 24 czerwca TLK Słupia kursujący z Warszawy do Kołobrzegu zmieni się w nocny pociąg IC (Intercity) kursujący na wydłużonej trasie. Będzie startował godz. 20:42 z Łodzi, nad morze dojedzie o godz. 6:09.

Nie wszystkim pasażerom takie rozwiązanie przypadło do gustu, szczególnie, że pociąg ma być zestawiony z elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt). Zdaniem wielu nie nadają się one do długich i nocnych podróży. Podobne wątpliwości wyrażały wcześniej osoby korzystające z IC Karkonosze.

Pasażerowie narzekają, PKP Intercity chwali

Jednak zdaniem PKP Intercity, nowe rozwiązanie będzie korzystne dla pasażerów i poprawi wygodę podróżowania.

- Skład będzie kursował w okresie wakacji w kategorii Intercity, co oznacza, że podróżni otrzymają wyższy standard podróży (aktualnie pociąg kursuje w kategorii TLK). Połączenie będzie obsługiwane nowoczesnymi jednostkami ED160, na pokładzie których znajduje się klimatyzacja, udogodnienia dla podróżnych z niepełnosprawnościami, rowerzystów czy rodzin z dziećmi. Co więcej, jego relacja w sezonie wakacyjnym zostaje wydłużona do Łodzi (aktualnie kursuje ze stacji Warszawa Wschodnia). Dzięki temu mieszkańcy województwa łódzkiego zyskują możliwość bezpośredniego dojazdu nad morze - tłumaczy w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Nocne połączenia bez kuszetek

W przypadku nocnych podróży elektrycznymi zespołami trakcyjnymi często narzekano na działające bez przerwy oświetlenie, brak intymności oraz konieczność znoszenia niesfornych pasażerów jadących tym samym wagonem. Co więcej, składy ezt nie mają kuszetek ani wagonów sypialnych.

Jak zauważa portal rynek-kolejowy.pl, aktualnie PKP Intercity nie dysponuje sprawnymi wagonami, z których mogłoby zestawić dodatkowe pociągi złożone z wagonów z miejscami do leżenia lub sypialnymi. Przewoźnik nie ma też planów powiększania nocnej siatki połączeń ani zakupu nowych wagonów z miejscami do spania.

Źródło: Rynek Kolejowy

Koniec z tanim wyjazdami last minute? Ekspertka nie ma złudzeń

Wybrane dla Ciebie

Niezwykła figura Matki Boskiej w Polsce jest od 50 lat. Czczona ją od 1602 r.
Niezwykła figura Matki Boskiej w Polsce jest od 50 lat. Czczona ją od 1602 r.
Niesamowity widok w Kluszkowcach. Spali na ścianie jak w Himalajach
Niesamowity widok w Kluszkowcach. Spali na ścianie jak w Himalajach
Koszmar w Sydney. Nie żyje surfer zaatakowany przez rekina
Koszmar w Sydney. Nie żyje surfer zaatakowany przez rekina
Trzy dni nie było z nim kontaktu. Nagle zauważyli namiot
Trzy dni nie było z nim kontaktu. Nagle zauważyli namiot
Ogromny problem w samolotach. Coraz więcej przypadków
Ogromny problem w samolotach. Coraz więcej przypadków
Brytyjczycy o "ukrytych polskich Malediwach". Chwalą za krystalicznie czystą wodę i... tanie piwo
Brytyjczycy o "ukrytych polskich Malediwach". Chwalą za krystalicznie czystą wodę i... tanie piwo
Zgony na Wyspach Kanaryjskich. Oba po wejściu do oceanu
Zgony na Wyspach Kanaryjskich. Oba po wejściu do oceanu
Turyści na celowniku. Rajska wyspa zaostrza kontrole
Turyści na celowniku. Rajska wyspa zaostrza kontrole
Giorgio Armani nie żyje. Oto miejsce poświęcone jego twórczości
Giorgio Armani nie żyje. Oto miejsce poświęcone jego twórczości
Polski "cud natury". Zachwyca naukowców z całego świata
Polski "cud natury". Zachwyca naukowców z całego świata
Tam jechały tłumy Polaków. Padł rekord
Tam jechały tłumy Polaków. Padł rekord
Najwyższy taras widokowy w Unii Europejskiej jest w Polsce. Wkrótce otwarcie
Najwyższy taras widokowy w Unii Europejskiej jest w Polsce. Wkrótce otwarcie