Konferencja WP Turystyka Travel Trends odbyła się 4 grudnia w Warszawie. Wydarzenie przyciągnęło mnóstwo gości z szeroko rozumianej branży turystycznej.
Podczas wydarzenia przedstawiliśmy autorski raport "Od scrolla do podróży. Co inspiruje Polaków do wyjazdów?", który powstał w oparciu o badanie przeprowadzone wśród naszych użytkowników.
Celem badania było poznanie motywacji i zachowań związanych z podróżowaniem, ale także sposobów konsumpcji treści turystycznych, których pojawia się coraz więcej i w różnej formie. Wyniki zrobiły ogromne wrażenie na gościach konferencji. - Taki raport był bardzo potrzebny - mówili.
W trakcie czterech tematycznych paneli mogliśmy posłuchać m.in. o tym, jak influencerzy wpływają na branże turystyczną oraz, jak personalizować oferty i budować je w oparciu o lokalne doświadczenia.
- Trendy, które widzimy w badaniach POT jednoznacznie wskazują na to, że turyści oczekują teraz unikalnych doświadczeń, przeżycia czegoś autentycznego, poczucia się elementem lokalnej społeczności - powiedział Wojciech Norkowski z POT.
W trakcie paneli prelegenci niejednokrotnie podkreślali, że dzisiejsi turyści oczekują od urlopu znacznie więcej niż kiedyś. - Turystyka nie jest już poszukiwaniem piaszczystych plaż, relaksu, odpoczynku. To musi być coś więcej, czyli doświadczanie - mówiła w trakcie panelu Izabela Stelmańska, prezes zarządu Mazowieckiej Organizacji Turystycznej.
W dniu konferencji wydaliśmy także premierowy magazyn travelmagazine.wp.pl, który m.in. pogłębia treści, o których rozmawialiśmy w czasie paneli dyskusyjnych z ekspertami z branży turystycznej.