Polarny statek pasażerski powstaje w polskiej stoczni. Będzie luksusowy i supernowoczesny
W gdyńskiej stoczni Crist trwa budowa polarnego statku pasażerskiego. Jednostka o długości prawie 125 m ma być jedną z najbardziej innowacyjnych na świecie. Na pokładzie zmieści ponad stu pasażerów, którzy będą mogli podróżować w luksusowych warunkach.
Wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW powstaje na zlecenie dla norweskiego armatora.
Pierwsze cięcie stali miało miejsce 5 stycznia. W miony weekend na terenie stoczni odbyła ceremonia położenia stępki na jednostkę, czyli osi konstrukcyjnej szkieletu, stanowiącej podstawę wytrzymałości strukturalnej kadłuba. "To kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie - NB 312" - mówią przedstawiciele stoczni Crist.
X-Bow zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. "Cieszymy się, że bierzemy udział w budowie tak innowacyjnego statku. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w stoczni Crist" - mówi Radiu Gdańsk Tomasz Wrzask, PR i Marketing Manager stoczni Crist.
Nowoczesny kadłub zminimalizuje też ryzyko rozprysku fal. W Crist uważają, że dzięki jego zastosowaniu jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów operacyjnych.
Statek będzie mógł pełnić zarówno funkcję pasażerską jak i ekspedycyjną. Poza ponad setką pasażerów na pokładzie będzie też miejsce dla ok. 20 naukowców, którzy podczas rejsu będą mogli realizować badania naukowe w obszarze polarnym. Jednostka ma docierać do takich miejsc, gdzie nie docierają inne statki.
Zobacz też: Urlop na Malcie to świetny pomysł!