Profil współczesnego podróżnika
Rośnie liczba osób, które decydują się na internetową rezerwację biletów lotniczych. Jakie są tego przyczyny? Jakie osoby podróżują najczęściej? Kto zajmuje się organizacją podróży? Jak kształtuje się profil współczesnego podróżnika? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w profesjonalnym raporcie na temat najnowszych trendów w podróżach lotniczych.
Rośnie liczba osób, które decydują się na internetową rezerwację biletów lotniczych. Jakie są tego przyczyny? Jakie osoby podróżują najczęściej? Kto zajmuje się organizacją podróży? Jak kształtuje się profil współczesnego podróżnika? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w profesjonalnym raporcie na temat najnowszych trendów w podróżach lotniczych.
Najnowsze badania choć potwierdzają wiele stereotypowych wyobrażeń na temat współczesnych podróżników, są również dowodem, że dzięki popularyzacji Internetu jako narzędzia wykorzystywanego do rezerwacji i zakupu biletów, świat podróży lotniczych stanął otworem przed tymi, którzy do niedawna mieli do niego utrudniony dostęp.
Zgodnie z obiegowymi opiniami wciąż najwięcej podróżują młode i niezależne finansowo osoby w wieku od 25 do 34 lat, a także osoby w wieku szkolnym i zwłaszcza studenci. Grupy te stanowią łącznie ponad 55% wszystkich klientów. Wciąż niski jest odsetek osób w wieku poprodukcyjnym (powyżej 55 lat) decydujących się na podróż lotniczą. Rośnie za to liczba osób w wieku średnim, którzy właśnie dzięki usługom internetowym mogą szybko i w prosty sposób zaplanować urlop czy podróż w interesach, nie odrywając się od obowiązków zawodowych czy rodzinnych.
Nikogo chyba nie zaskoczy stwierdzenie, że z uroków podróży lotniczych najczęściej korzystają osoby zamieszkujące duże i bardzo duże miasta. Łącznie stanowią oni blisko połowę podróżujących samolotami. Co ciekawe drugą najliczniejszą grupą w tym zestawieniu są mieszkańcy wsi. W ostatnich latach Internet upowszechnił się poza miastami i stał się dla mieszkańców wsi oknem na świat. Internetowe biura podróży dostarczają im usługi dotąd niedostępne.
Kolejnym interesującym zjawiskiem jest łamiący stereotypy fakt, że to kobiety są największą siłą (blisko 65%) na rynku podróży lotniczych. Okazuje się zatem, że to płeć piękna jest dziś bardziej mobilna i aktywna. Kobiety bez obaw biorą na siebie ciężar przygotowań i organizacji podróży. Jakie są tego przyczyny? – Wygląda na to, że kobiety pokonały kolejną barierę. To one dziś w znacznej mierze decydują o podróżach; podróżach służbowych (jako asystentki, czy travel managerowie w firmach), a także rodzinnych. Kobiety chętniej wyszukują optymalnych połączeń lotniczych, biorąc pod uwagę wiele czynników: czas przesiadek, odległość do lotniska, możliwość dojazdu, komfort podróży proponowany przez linię lotniczą. To do nich zatem powinny być skierowane kampanie reklamowe linii lotniczych - uważa Anna Tomaszewska.
Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że rezerwacji biletów bardzo często dokonują osoby zajmujące się domem (17%), a więc najczęściej nowoczesne i niezależne małżonki, które nie tylko decydują gdzie rodzina spędzi w danym roku wczasy, ale również zajmują się rezerwacją i kupnem biletów. Inne wyróżniające się w zestawieniu grupy zawodowe to oczywiście studenci (co rusz poszukujący lotów w atrakcyjnych cenach) oraz osoby zatrudnione w sektorach usług i handlu, często podróżujące w celach służbowych.