Rabaty i gratisy przyciągają turystów
Rabaty i darmowe wycieczki fakultatywne - to dwa główne magnesy przyciągające w tym sezonie klientów do wcześniejszych zakupów turystycznej oferty letniej. Gwarancja niezmienności ceny, podobnie jak ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy oraz możliwość niskiego zaliczkowania przy podpisywaniu umowy, niemal nie zrobiły wrażenia na klientach internetowych.
29.04.2010 | aktual.: 09.05.2013 15:46
Rabaty i darmowe wycieczki fakultatywne - to dwa główne magnesy przyciągające w tym sezonie klientów do wcześniejszych zakupów turystycznej oferty letniej.
Gwarancja niezmienności ceny, podobnie jak ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy oraz możliwość niskiego zaliczkowania przy podpisywaniu umowy, niemal nie zrobiły wrażenia na klientach internetowych.
Portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl przeprowadziły analizę zachowań zakupowych klientów kupujących wakacje w promocyjnej sprzedaży wcześniej taniej. Po trudnym i spadkowym w wynikach finansowych roku (2009) w branży turystycznej, organizatorzy z całą pewnością nauczyli się jednego. Jeśli chcą sprzedawać oferty letnie z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, muszą zagwarantować swoim klientom niezmienność ceny.
Magnes zakupowy | 2008/2009 | *2009/2010 * | *tendencja * |
---|---|---|---|
*rabat * | 63% | 55% | - 8% |
wycieczki fakultatywne gratis | 18,8% | 27,4% | + 8,6% |
gwarancja stałej ceny | 9,8% | 7% | - 2,8% |
niska zaliczka | 5,2% | 6,8% | + 1,6% |
ubezpieczenie od kosztów rezygnacji | 3,2% | 3,8% | + 0,6% |
W tym sezonie ta opcja stała się dla większości biur niemal standardem. Zaledwie kilku touroperatorów oferowało swoim klientom taką opcję za niewielką dopłatą (od 45 do 100 zł za osobę) w drugim etapie promocji (od lutego 2010). Prawie wszystkie biura utrzymają ją aż do końca marca.
Konsultanci obu portali, sprzedający od blisko 3 miesięcy oferty wakacyjne w promocji wcześniej taniej zgodnie podkreślają, że najważniejsze dla naszych rodaków są rabaty i oszczędności. Na drugim miejscu są gratisy produktowe, a więc np. darmowa wycieczka fakultatywna w ramach oferty. Na elementy związane z bezpieczeństwem finansowym zwracał uwagę co 10 klient.