LudzieRabaty i gratisy przyciągają turystów

Rabaty i gratisy przyciągają turystów

Rabaty i darmowe wycieczki fakultatywne - to dwa główne magnesy przyciągające w tym sezonie klientów do wcześniejszych zakupów turystycznej oferty letniej. Gwarancja niezmienności ceny, podobnie jak ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy oraz możliwość niskiego zaliczkowania przy podpisywaniu umowy, niemal nie zrobiły wrażenia na klientach internetowych.

Rabaty i gratisy przyciągają turystów
Źródło zdjęć: © JupiterImages | WP

29.04.2010 | aktual.: 09.05.2013 15:46

Rabaty i darmowe wycieczki fakultatywne - to dwa główne magnesy przyciągające w tym sezonie klientów do wcześniejszych zakupów turystycznej oferty letniej.

Gwarancja niezmienności ceny, podobnie jak ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy oraz możliwość niskiego zaliczkowania przy podpisywaniu umowy, niemal nie zrobiły wrażenia na klientach internetowych.

Portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl przeprowadziły analizę zachowań zakupowych klientów kupujących wakacje w promocyjnej sprzedaży wcześniej taniej. Po trudnym i spadkowym w wynikach finansowych roku (2009) w branży turystycznej, organizatorzy z całą pewnością nauczyli się jednego. Jeśli chcą sprzedawać oferty letnie z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, muszą zagwarantować swoim klientom niezmienność ceny.

Magnes zakupowy 2008/2009 *2009/2010 * *tendencja *
*rabat * 63% 55% - 8%
wycieczki fakultatywne gratis 18,8% 27,4% + 8,6%
gwarancja stałej ceny 9,8% 7% - 2,8%
niska zaliczka 5,2% 6,8% + 1,6%
ubezpieczenie od kosztów rezygnacji 3,2% 3,8% + 0,6%

W tym sezonie ta opcja stała się dla większości biur niemal standardem. Zaledwie kilku touroperatorów oferowało swoim klientom taką opcję za niewielką dopłatą (od 45 do 100 zł za osobę) w drugim etapie promocji (od lutego 2010). Prawie wszystkie biura utrzymają ją aż do końca marca.

Konsultanci obu portali, sprzedający od blisko 3 miesięcy oferty wakacyjne w promocji wcześniej taniej zgodnie podkreślają, że najważniejsze dla naszych rodaków są rabaty i oszczędności. Na drugim miejscu są gratisy produktowe, a więc np. darmowa wycieczka fakultatywna w ramach oferty. Na elementy związane z bezpieczeństwem finansowym zwracał uwagę co 10 klient.

Zobacz także
Komentarze (0)