Rusza akcja "Weekend za pół ceny". Skorzystaj ze specjalnych okazji w całej Polsce!
Ruszyła ogólnokrajowa akcja "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny”. W jej ramach można skorzystać z wybranych ofert turystycznych o 50 proc. taniej niż zwykle. W 3. edycji bierze udział 560 hoteli, pensjonatów, muzeów i restauracji, które przygotowały na weekend 6-8 października specjalne zniżki.
O akcji mówi się już od kilku miesięcy. Nic w tym dziwnego – z każdą kolejna edycją cieszy się ona coraz większą popularnością. W poprzedniej, wiosennej, z oferty skorzystało ponad 75 tys. osób. Organizatorzy mają nadzieję, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w trwającej właśnie akcji będzie jeszcze większa. Uczestniczy w niej aż 560 partnerów. Lista znajduje się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. Przedsięwzięcie realizowane jest wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.
– "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” ma zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, odkrywania jej turystycznego potencjału. Chcemy, aby korzystali z oferty turystycznej nie tylko w czasie wakacji czy ferii – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Zdaniem prezesa POT większe zainteresowanie wyjazdami weekendowymi w tzw. sezonie niskim wydłuży sezon i pobudzi ruch turystyczny, co przełoży się na większe przychody z turystyki dla gospodarki krajowej.
– Coraz częściej doceniamy turystyczne walory Polski i to właśnie Polskę wybieramy na miejsce odpoczynku oraz wakacji. Z wstępnych szacunków wynika, że w pierwszym półroczu br. nastąpił wzrost krajowych podróży o ponad 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Krajowy ruch turystyczny wciąż rośnie, a takie akcje jak "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" bez wątpienia przyczyniają się do tego pozytywnego trendu" – ocenia Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.
Do jesiennej akcji najwięcej, bo 105 partnerów zgłosiło się z woj. małopolskiego. Na drugim miejscu uplasowało się woj. pomorskie z liczbą 62, a na trzecim dolnośląskie - 49 podmiotów oferujących usługi turystyczne. Niewiele mniej, bo 47 partnerów, weźmie udział w akcji na Mazowszu. Są to m.in.: restauracje, hotele czy muzea.
Zobacz też: Weekend za pół ceny - realna obniżka czy chwyt marketingowy?
Jak przedsiębiorcy oceniają akcję "Weekend za pół ceny"?
W marcowej edycji ponad 60 proc. partnerów oceniło natężenie ruchu w weekend objęty akcją, jako wyższy, aniżeli w inne weekendowe dni marca. Z kolei liczba klientów, była wyższa niekiedy kilkukrotnie. Miało to oczywiście wpływ na dobry utarg. POT chwali się, że ponad 80 proc. przedsiębiorców widzi spore korzyści z wzięcia udziału w akcji.
Dużą wartością ogólnopolskiego przedsięwzięcia jest stopniowe przełamywanie stereotypowego myślenia na temat konkurencji pomiędzy firmami na rynku usług turystycznych. Występując wspólnie mogą zyskać więcej, aniżeli indywidualnie rywalizując o klientów. Większość przedsiębiorców mówi wprost, że widzi wymierną korzyść łączenia swojej oferty z innymi, należącymi do konkurencji. Dzięki temu można stworzyć pakiety zawierające uzupełniające się produkty turystyczne.