Koniec z naciąganiem turystów w hotelowych klinikach i aptekach w Egipcie
Od końca lipca w znanych kurortach turystycznych w Egipcie trwają kontrole przyhotelowych klinik i aptek. Sprawdzana jest m. in. legalność działania tych placówek, jakość sprzętu oraz dostępność lekarstw. Monitoring został wprowadzony po licznych skargach turystów na zawyżanie cen usług, permanentnych wyłudzeń za nawet najdrobniejszą pomoc medyczną, czy nadmiernych opłat za podstawowe leki.
Jak podało Ministerstwo Zdrowia Egiptu, tylko na terenie Sharm el-Sheikh w prowincji Synaj Południowy w ciągu czterech dni komisja odwiedziła 28 przyhotelowych klinik z czego w trybie natychmiastowym zamknęła 10.
Problem z hotelowymi klinikami
Najgorsza pod tym względem sytuacja jest jednak w prowincji Morza Czerwonego z takimi miastami turystycznymi jak Hurghada, Marsa Alam, czy Safaga. W samej tylko Hurghadzie i okolicach jest ponad 150 hoteli, a każdy z nich musi posiadać punkt medyczny.
Sekretarz generalny prowincji Morza Czerwonego prof. Kamal Suleiman poinformował, iż odpowiednie władze guberni "finalizują ujednolicony cennik" dla wszystkich prywatnych placówek medycznych, w tym przyhotelowych klinik i aptek. Ujednolicony cennik usług medycznych ma także obowiązywać we wszystkich prywatnych szpitalach w całej prowincji Morza Czerwonego.
Niezwykłe nagranie ze Stegny. Niebo jak z bajki
Jak powiedział prof. Suleiman cennik wejdzie w życie po zatwierdzeniu go przez Ministerstwo Zdrowia i ludności Egiptu.
Według nieoficjalnych informacji stanie się to po zapowiadanej "drastycznej podwyżce cen paliwa w Egipcie", czyli nie wcześniej, niż pod koniec października tego roku.
- Finalizowany jest ujednolicony cennik dla wszystkich prywatnych placówek medycznych. Cennik ten zostanie zatwierdzony przez Ministerstwo Zdrowia, które będzie monitorować realizację tych instrukcji i zapobiegać wykorzystywaniu turystów w hotelach i resortach. Przypomnę, że gubernator Amr Hanafi wydał już polecenie w którym podkreślił z całą stanowczością, iż władze prowincji nie będą tolerować działalności placówek, które naruszają prawa turystów lub szargają reputację turystyki nad Morzem Czerwonym - powiedział Suleiman.
Skargi na pomoc medyczną w Egipcie
Przypomnijmy, pod koniec lipca uruchomiona została specjalna infolinia, gdzie turyści mogą składać skargi związane z oszustwami dotyczącymi zawyżania cen pomocy medycznej w hotelowych klinikach lub prywatnych szpitalach.
Skargi trzeba składać wyłącznie za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Pod numer +201022029758 można nie tylko zadzwonić, ale także wysłać wiadomości tekstowe i zdjęcia.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy hotel w Egipcie musi posiadać na swoim terenie klinikę lub przynajmniej punkt medyczny z wykwalifikowaną obsługą.