Trwa ładowanie...

Tani, azjatyccy przewoźnicy opanują europejskie lotniska? Chcą z impetem wejść na nasz rynek

Szefostwo Wizz Aira, Ryanaira czy EasyJeta może jeszcze spać spokojnie, ale za to właściciele dużych, europejskich linii muszą zacząć oswajać się z myślą, że za chwilę będą musieli walczyć z dużo tańszą konkurencją z Azji.

Tani, azjatyccy przewoźnicy opanują europejskie lotniska? Chcą z impetem wejść na nasz rynekŹródło: Shutterstock.com
d3n4uop
d3n4uop

Niskokosztowi przewoźnicy z Azji wiedzą, że Europejczycy są coraz bardziej zainteresowani lotami na Wschód. Pierwsze lody przełamała linia Scoot (należąca do Singapore Airlines), która od czerwca oferuje połączenia z Singapuru do Aten. Na tym nie poprzestaje. Niebawem chce zacząć wozić pasażerów z europejskich portów do Indii, w których rynek lotniczy rozwija się w zawrotnym tempie. Dużą zachętą będą niskie stawki – za podroż w dwie strony zapłacimy od 1200 zł, a w cenie biletu będą posiłek oraz bagaż rejestrowany o wadze 20 kg.

– Chcemy uruchomić loty z Mumbaju, Delhi, Cennaj i Kalkuty do takich europejskich lotnisk jak Kopenhaga, Wiedeń, Manchester, ale także do Kairu – mówi w rozmowie z "Times of India" Bharath Mahadevan, szef indyjskiego oddziału Scoota.

Jedną z linii, która chce latać do Europy Wschodniej, jest Thai Air Asia X / Shutterstock.com
Źródło: Jedną z linii, która chce latać do Europy Wschodniej, jest Thai Air Asia X / Shutterstock.com

Z resztą biletów w kuszących cenach możemy spodziewać się więcej. Zimą z lotniska Londyn-Gatwick chcą zacząć latać dwie największe niskokosztowe linie z Indii – SpiceJet oraz IndiGo.

d3n4uop

Z kolei w przyszłym roku na lotniskach Europy Wschodniej, w tym w Warszawie, pojawią się samoloty linii Thai Air Asia X, które będą zabierać pasażerów do Bangkoku. Stolica Polski została wybrana nieprzypadkowo - z tej części Starego Kontynentu, to właśnie z naszego kraju, najwięcej osób lata do Tajlandii.

Innym znanym low-costem z Azji, który chce latać do Europy jest Thai Lion Air. Przewoźnik ma do końca roku odebrać trzy Airbusy A330-300, które umożliwią mu wykonywanie długich lotów.

Znanym low-costem z Azji, który chce latać do Europy jest Thai Lion Air / Shutterstock.com
Źródło: Znanym low-costem z Azji, który chce latać do Europy jest Thai Lion Air / Shutterstock.com

Europejskie linie zaczynają coraz częściej wspominać o nowych połączeniach

Choć Norwegian nie przyznał tego wprost, propozycja otwarcia lotów do Indii jest związana z wejściem na rynek nowych linii z Azji. Ambitne plany ma też LOT, który chce latać z Warszawy do Delhi – tak przynajmniej twierdzi dyrektor generalny Air India. Nie potwierdza tego jeszcze nasz narodowy przewoźnik, ale już można było się przekonać w przeszłości (w przypadku nowych lotów do Izraela), że LOT zwleka z ogłoszeniem oficjalnej decyzji do ostatniego momentu.

Zobacz, jak para książęca wychodziła z samolotu na lotnisku w Warszawie.

d3n4uop
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3n4uop