Tani przewoźnik na polskich torach. Ceny biletów będą niższe?
Zmiany na polskich torach. Urząd Transportu Kolejowego wydał zgodę na uruchomienie komercyjnych połączeń pasażerskich przez niemieckiego taniego przewoźnika Flixtrain.
Właściciel popularnego Flixbusa od 2018 r. oferuje na terenie Niemiec także połączenia kolejowe. Flixtrain jeździ obecnie na ponad 70 trasach u naszego południowego sąsiada. Oferuje także jedno połączenie z Niemiec do Szwajcarii.
Flixtrain w Polsce
Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku, Flixtrain pojawi się na polskich torach. Urząd Transportu Kolejowego wyraził zgodę na uruchomienie połączeń między Warszawą a Berlinem.
Jak informuje "Rynek Kolejowy", pociągi między dwiema stolicami miałyby kursować dwa razy dziennie. Będą ruszać z Warszawy Wschodniej, a poza Warszawą Centralną zatrzymają się w Warszawie Zachodniej, Poznaniu Głównym i na stacji Berlin Ostbahnhof.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Idealne miejsce w Polsce na urlop o każdej porze roku
Bilety będzie można kupować wyłącznie na odcinkach międzynarodowych - nie będzie możliwości skorzystania z tego połączenia na trasie z Warszawy do Poznania.
Podróż ma trwać ok. 5 godzin. Skład wyruszy z Warszawy Wschodniej o 8:03, a do Berlina dotrze o 13:06. (w Poznaniu zatrzyma się o 10:37). Popołudniowe połączenie zaplanowano z kolei na godz. 16:03 z Warszawy i o 21:06 na stacji docelowej.
Z kolei pociągi z Berlina mają jeździć o godz. 8:52 i 14:52.
Flixtrain oznacza tańsze bilety?
Nie da się ukryć, że Flixtrain będzie konkurencją dla PKP Intercity. Polski przewoźnik także oferuje połączenia z niemiecką stolicą. Z Warszawy do Berlina możemy pojechać aż sześć razy dziennie, a podróż trwa 5 godz. i 7 min. Bilety na jutro (15 listopada) zakupimy za 268 zł w drugiej klasie, natomiast na za miesiąc w ofercie promocyjnej za 154 zł.
Szacuje się, że bilety na Flixtrain będą w podobnych cenach. Pasażerowie mają jednak nadzieję, że pojawienie się konkurencji na torach spowoduje, że przejazdy do Berlina będą jednak choć trochę tańsze.
Źródło: Rynek Kolejowy