Trwa ładowanie...

Utknąłeś na lotnisku przez British Airways? Poznaj swoje prawa

Globalna awaria systemu informatycznego British Airways jeszcze długo będzie odbijać się czkawką władzom firmy. Na razie wiadomo, że z tego powodu tylko w sobotę aż 65 tys. pasażerów utknęło na lotniskach na całym świecie. Wśród nich są 223 osoby, które planowały rozpocząć swoją podróż z portów lotniczych Warszawa Okęcie i Kraków Balice.

Utknąłeś na lotnisku przez British Airways? Poznaj swoje prawaŹródło: Shutterstock.com, fot: Tupungato
d2mpk87
d2mpk87

Podróżni, których loty zostały odwołane lub opóźnione (powyżej 3 godzin) są uprawnieni do odszkodowania w wysokości nawet do 600 euro.

- Loty dziesiątek tysięcy pasażerów na całym świecie zostały odwołane lub znacząco opóźnione w wyniku problemów informatycznych British Airways. Przewoźnik ponosi pełną odpowiedzialność za tę sytuację, dlatego jest zobowiązany do wypłaty rekompensat. Zachęcamy do ubiegania się o odszkodowanie, które przysługują w ramach Rozporządzenia (WE) nr 261 – komentuje Christian Nielsen, dyrektor ds. prawnych w AirHelp, firmie zajmującej się odzyskiwaniem odszkodowań z podróży lotniczych.

Awaria systemu informatycznego British Airways tylko w sobotę uniemożliwiła wylot z polskich lotnisk 223 osobom – 122 z portu Warszawa Okęcie i 101 krakowskich Balic.

d2mpk87

Jak odzyskać pieniądze?

Pasażerom British Airways zaleca się zanotowanie faktycznego czasu przybycia do miejsca docelowego. Ponadto nie warto akceptować ofert przewoźnika, obejmujących zrzeczenie się przez pasażera praw w zamian za inne świadczenia, ponieważ wówczas traci się możliwość ubiegania o odszkodowanie. British Airways jest również zobligowane do zaoferowania swoim pasażerom posiłku i napojów, a także dostępu do komunikacji – w tym dwóch rozmów telefonicznych czy e-maili – zakwaterowania i transportu (jeśli to konieczne). Jeżeli przewoźnik tego nie zrobił, to można ubiegać się o pokrycie poniesionych w tym celu kosztów po okazaniu rachunków.

Wysokość odszkodowania zależy od długości lotu i całkowitego opóźnienia w porcie docelowym. 250 euro można dostać w przypadku opóźnienia lotu na dystansie do 1,5 tys. km, 400 euro przy rejsie na ponad 1,5 tys. km (na terenie UE) i 1,5-3,5 tys. km (poza UE), a 600 euro w przypadku pozostałych rejsów.

To nie pierwsza tak duża awaria tych linii. British Airways doświadczyły podobnej sytuacji w lipcu i wrześniu 2016 roku, co również doprowadziło do poważnych opóźnień lotów.

Źródło: AirHelp

d2mpk87
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2mpk87