W tych hotelach nie ma miejsca na rutynę. Dają więcej niż można oczekiwać
Hotele są gotowe zrobić naprawdę wiele, by usatysfakcjonować nawet najbardziej wymagających gości. Dzięki nietypowym usługom nie tylko przyciągają klientów, ale też mocno wyróżniają się na tle konkurencji. Bywa naprawdę dziwnie, ale niektóre z obiektów właśnie dzięki niekonwencjonalnym pomysłom zyskały rozgłos, a co za tym idzie - bezpłatną reklamę.
Obsługa na miarę XXI wieku
Już teraz roboty częściowo zastępują człowieka, w niektórych przypadkach odbierając mu nawet pracę. Czy podobnie będzie wkrótce w przypadku hoteli? Jedna z japońskich placówek postawiła na innowacje jutra już teraz. W hotelu Henn-na w pobliżu Nagasaki zdecydowano się wprowadzić wiele futurystycznych rozwiązań. Jednym z najbardziej niezwykłych elementów projektu są humanoidalne roboty, które pełnią rolę pracowników. Maszyny, wzorowane na japońskich pokojówkach oraz grach, powstały przy udziale ekspertów z Uniwersytetu Osaki. Świetnie odwzorowują ludzkie zachowania i gesty. W hotelu Henn-na odpowiadają za zameldowanie gości, przygotowanie kawy czy dostarczanie walizek do pokoi.
Złota rybka do towarzystwa
Przedstawicielom tego hotelu zależy na tym, by ich goście nie czuli się samotni. Stąd zaskakująca decyzja o tym, by na ich życzenie umieszczać w pokojach złotą rybkę. Osoby zatrzymujące się w hotelu Happy Guest w brytyjskim Warrington za skorzystanie z takiej opcji muszą zapłacić 5 funtów. Rybka najprawdopodobniej pozostanie głucha na życzenia, ale z pewnością umili wieczór np. po dniu pełnym obowiązków. Jak zaznaczono, to opcja dedykowana szczególnie tym, którzy podróżują samotnie. Warunkiem skorzystania z oferty jest zgłoszenie z wyprzedzeniem chęci skorzystania z towarzystwa Happy (tak nazywa się rybka). Podczas rezerwacji wystarczy po prostu zaznaczyć odpowiednią opcję.
W tym hotelu poczujesz się wyjątkowo, ale jeszcze bardziej twój pies
W wielu hotelach patrzy się nieprzychylnie na zwierzęta. Ale są też takie, które nie tylko nie mają nic przeciwko ich obecności, ale dodatkowo starają się zrobić wszystko, by uatrakcyjnić im pobyt. Tak jest np. w ośrodku Loews Coronado Bay w San Diego. Tamtejsza hotelowa akademia proponuje czworonogom lekcje surfingu. Pomysł okazał się trafiony do tego stopnia, że teraz systematycznie urządzane są konkursy dla psów, podczas których czworonogi bronią honoru reprezentowanej rasy. Warto nadmienić, że ten ośrodek wypoczynkowy posiada też psie wybiegi, jest też możliwość zamówienia opiekunki. W dodatku psy mają do dyspozycji specjalny room service, w ramach którego otrzymują do pokoju ulubione przysmaki.
Podobnych inicjatyw, skierowanych w stronę czworonogów, jest coraz więcej. Na uwagę zasługuje np. hotel de Luxe w Oregonie w Stanach Zjednoczonych, gdzie psy korzystają ze specjalnie zaprojektowanych dla nich łóżek, a właściciele ich mają do dyspozycji czytelnię, w której znajdują się publikacje opisujące techniki masażu psów czy książki poświęcone psychologii zwierząt.
Muzyczne szaleństwo
Fani muzyki nie zawiodą się, odwiedzając hotele sieci Hard Rock Hotels. Nazwa zobowiązuje, dlatego niektórzy w swoich pokojach odnajdą instrumenty muzyczne, z których mogą korzystać podczas pobytu. Pozostaje jeszcze pytanie, co na to inne osoby przebywające w hotelu? Aby nie doszło u nich do rozstroju nerwowego, do instrumentów dołączane są słuchawki, ponadto każdy może otrzymać zatyczki do uszu. Ci, którzy nie mają zbyt dużego doświadczenia w zakresie tworzenia muzyki, mogą skorzystać z lekcji udostępnianych w formie wideo. A osoby, które wolą jej po prostu słuchać, mają możliwość zamówienia jej do pokoju.
Aromatyczna ekstaza
Na niezwykłe doznania mogą się przygotować goście przybywający do hoteli Rosewood, położonych w rożnych częściach świata. Można w nich skorzystać z pomocy lokaja, który serwuje luksusowe perfumy i wody kolońskie. Wystarczy po niego zadzwonić, a on przychodzi z tacą pełną zapachów. Goście mają do wyboru takie marki, jak: Chanel, Givenchy, Dior czy Hermes. Oferta wyrobów jest zróżnicowana w zależności od hotelu i jego położenia. W podobnym kierunku poszli właściciele hotelu Chatwal w Nowym Jorku. Tyle że tam, z pomocą specjalistów, można stworzyć swoje własne, spersonalizowane perfumy.
Wybierasz się w podróż? Uważaj na granicy
Poduszkowe wojny
Ekskluzywne hotele słyną z elegancji, wyszukanej kuchni i zwykle kojarzą się z powagą. Nie zawsze tak jest. Przedstawiciele wielu z nich robią wszystko, by ich goście czuli się swobodnie i dobrze się bawili. Tak jest m.in. w hotelu Ritz-Carlton w Palm Beach na Florydzie. Rodziny mogą tam nabyć pakiety, które służą do przeprowadzenia we własnym pokoju bitwy na poduszki. Koszt zestawu do przeprowadzenia wojny to 60 dol. (ok. 220 zł). W jego skład wchodzą m.in. specjalne satynowe poduszki, płyty CD z muzyką zagrzewającą do walki oraz podręcznik z instrukcjami i pomysłami na wspólne, szalone zabawy.
Najważniejszy jest sen
Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką chce zapewnić gościom hotel, to oczywiście dobry sen i wypoczynek. Wiedzą o tym w hotelu The Benjamin w Nowym Jorku, gdzie przygotowano propozycję dedykowaną tym, którzy miewają poważne problemy ze snem. Osoby cierpiące na bezsenność mogą tam przebierać w całej kolekcji poduszek, wybierając taką o optymalnym profilu i stopniu miękkości. Ponadto dzięki wsparciu ekspertów, można tam poznać techniki medytacji i relaksacji, posłuchać wykładów ekspertów, a także wybrać z dostępnej biblioteczki muzykę, która najlepiej ukołysze do snu.