"Week ends in Gdańsk". Startuje kampania promocyjna Gdańska
Wschód słońca nad morzem, bajkowa Mariacka czy roztańczone żurawie stoczniowe - to tylko kilka kadrów z najnowszego wideo promującego Gdańska wśród zagranicznych turystów. Film uzupełniają też bajkowe kadry z prężącą się do zdjęć foką, wyginającym rzygaczem czy znikającą damą w oknach twierdzy Wisłoujście. Miasto przedstawione jest jako idealne miejsce na weekend. Miejsce, w którym powietrze pachnie morzem, wolnością i tajemnicą.
Nowa kampania promocyjna Gdańska ma zachęcić do odwiedzenia miasta turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec. Hasło "Week ends in Gdańsk" wprost zaprasza na jesienne weekendy do grodu nad Motławą. A, że z tych krajów latają tani przewoźnicy, to promocja wydaje się trafiona w punkt.
W międzynarodowej kampanii podkreślone zostały atuty Gdańska jako miasta otwartego, z bogatą ofertą, nawet dla tych najbardziej wymagających turystów.
Spot promocyjny jest kluczowym elementem kampanii, zrealizowanej w konwencji baśniowej opowieści, ukazującej Gdańsk jako miejsce magiczne, owiane tajemnicą. Bohaterami spotu są ludzie w różnym wieku, którzy podczas wizyty nad Motławą spotykają się z intrygującymi sytuacjami. Emisja przewidziana jest m.in. w ramach kampanii na portalu słynnego wydawnictwa turystycznego Lonely Planet.
– To, co wyróżnia Gdańsk na tle innych, równie pięknych, bogatych historycznie i kulturowo europejskich miast, to niezwykły, wręcz magiczny klimat, którego nie da się opisać. Wystarczy jeden weekend, by go poczuć i bezgranicznie się nim zachwycić. Właśnie to chcemy pokazać poprzez zaplanowane w ramach kampanii działania – mówi Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, zleceniodawcy kampanii. – Tańczące stoczniowe żurawie, pirat zapraszający na pokład płynącego Motławą galeonu, zagubiony w lesie rycerz - Krzyżak czy tajemnicza dama z Twierdzy Wisłoujście: wszystko to uchyla rąbka skrywanej przez miasto tajemnicy, inspirując do jej dalszego zgłębiania – będąc tu, na miejscu.
Kampania będzie prezentowana na rynkach zagranicznych i główne w intrenecie. – W przeciwieństwie do realizowanych w przeszłości przez miasto kampanii zagranicznych, w przypadku tegorocznej nie koncentrujemy się na emisji spotów reklamowych w telewizji. Obecna kampania nastawiona jest głównie na ekspozycję w internecie oraz szeroko zakrojone działania z zakresu digital marketingu – wyjaśnia Karolina Janik, CEO agencji Personal PR, koordynującej prace nad kampanią.
Gdańska Organizacja Turystyczna stworzyła dedykowany landing page w czterech wersjach językowych. Pod adresem www.week-ends.pl zagraniczni turyści mogą dowiedzieć się, które miejsca w Gdańsku warto zobaczyć.
Zobacz też, jak Brytyjczyk promuje Polskę.