Wizz Air tnie trasy z Polski. Jakie połączenia znikną?
Tanie linie ogłosiły zimowe siatki połączeń, które zawsze różnią się od letnich, ale niestety okazuje się, że niektóre kierunki, planowane jako całoroczne, także nie będą wkrótce dostępne. Wizz Air zamyka trasy z sześciu lotnisk. Ryanair z kolei rozbudowuje siatkę, ale redukuje połączenia z lotniska w Modlinie.
Tanie linie dwa razy w roku przedstawiają swoją siatkę połączeń - na lato i na zimę. W sezonie letnim więcej mamy do wyboru kierunków typowo wakacyjnych, a w zimowym z kolei sporo jest połączeń, które umożliwiają wypady na narty. Wiele lotów jest jednak całorocznych.
Cięcia w siatce Wizz Aira. Dokąd nie polecimy zimą?
Przewoźnik ogłosił zawieszenie 10 tras, które miały być kontynuowane jesienią i zimą. Jak podaje Fly4free, od 7 września nie polecimy już z Katowic do niemieckiej Kolonii, a loty do Bergamo zostaną od listopada ograniczone do trzech tygodniowo (obecnie jest ich pięć w tygodniu).
Linie kasują na zimę loty do duńskiego Billund. Z Krakowa polecimy tam do 28 października, a z Gdańska tylko do 16 września. Z Krakowa nie polecimy także do Bari we włoskiej Apulii (od 28 października). Z Gdańska z kolei tylko do 25 września dostępne są połączenia do Kristiansand, a do końca października do Molde. Oba miasta znajdują się w Norwegii.
Z Wrocławia nie wybierzemy się po 18 września do Sztokholmu i po 4 października do Bari. Z Warszawy na zimę skasowane są loty do Porto - do portugalskiego miasta można się wybrać tylko do 26 października. Z Rzeszowa Wizz Air nie poleci po 28 października do Oslo.
Ryanair zapowiedział ponad 200 tras zimą
Ryanair zapowiada nowe kierunki - w siatce zimowej dostępne będą połączenia z Krakowa do Tuluzy i Poznania, a z Łodzi do Alicante, Mediolanu i Brukseli. Łącznie z przewoźnikiem polecimy z Polski na 212 trasach.
Bez cięć się jednak nie obejdzie. Pięć tras straci lotnisko w Modlinie. Zostaną one przeniesione do innych portów lotniczych.
- W miarę jak kontynuujemy rozwój w Polsce, zwiększając liczbę tras w Łodzi i Krakowie oraz rozbudowując nasz najnowocześniejszy zakład obsługi technicznej we Wrocławiu, żałujemy, że Warszawa Modlin odrzuciła długoterminową umowę o rozwoju, która pozwoli jej podwoić ruch i dochody z Ryanair - powiedział szef Ryainair Michael O’Leary, cytowany w komunikacie.
Z Modlina nie polecimy do Szczecina, a także Pragi, Kowna, Pizy i Walencji.
Źródło: Fly4free.pl/300gospodarka