Z Modlina na główne lotnisko w stolicy. Ryanair chce przenieść 10 tras
Irlandzki przewoźnik chce od zimy przenieść, nie 2, jak informowano wcześniej, ale aż 10 tras z Modlina na lotnisko Chopina w Warszawie. Oprócz lotów krajowych, mają to być najbardziej popularne trasy, znajdujące się w siatce połączeń Ryanaira.
Irlandzki przewoźnik chce od zimy przenieść, nie dwie, jak informowano wcześniej, ale aż dziesięć tras z Modlina na lotnisko Chopina w Warszawie. Oprócz lotów krajowych, mają to być najbardziej popularne połączenia Ryanaira.
Portal Fly4free.pl informuje, że Ryanair zgłosił do lotniska Chopina zapotrzebowanie na sloty na osiem połączeń do: Alicante, Aten, Mediolanu, Paryża Beauvais, Brukseli Charleroi, Dublina, Madrytu i Londynu Stansted. Na lotnisko Chopina miałyby zostać przeniesione pod koniec października, czyli w momencie startu zimowej siatki połączeń. Informacja jest pewna, choć Ryanair i lotnisko w Modlinie odmówiły komentarza w tej sprawie - informuje portal Fly4free. Potwierdza ją za to Mariusz Szpikowski, dyrektor generalny Państwowych Portów Lotniczych, zarządzających portem w Warszawie. – Ryanair zgłosił do nas zapotrzebowanie na kilka slotów na trasy europejskie – mówi Szpikowski w rozmowie z portalem Fly4free.
Czy jest to równoznaczne z tym, że irlandzka linia przeniesie te osiem tras na lotnisko Chopina?
– Jesteśmy lotniskiem publicznym i jeśli tylko znajdą się wolne sloty, nie możemy odmawiać przewoźnikom zainteresowanym lotami z Warszawy – dodaje Szpikowski.
W sumie Ryanair może przenieść do Warszawy z Modlina aż dziesięć połączeń, bo od 4 października zacznie ze stolicy latać na trasach krajowych do Gdańska i Wrocławia. Pierwotnie trasy krajowe miały być przeniesione do Warszawy od 31 października 2016 r., jednak w związku z ogromnymi kolejkami w wieczornym szczycie w Modlinie, Ryanair zdecydował się przyspieszyć ich start o prawie cztery tygodnie.
Ruch taniego przewoźnika z pewnością spowoduje, że zmniejszą się kolejki w Modlinie, bo część tras (Madryt, Ateny, Paryż, Bruksela, Londyn) jest realizowana w wieczornym szczycie, kiedy w terminalu powstają długie zatory przed bramkami kontroli bezpieczeństwa. Portal Fly4free twierdzi, że jest jeszcze jeden powód, dla którego Ryanair przenosi trasy do stolicy. Ma być to próba podebrania pasażerów Polskim Liniom Lotniczym LOT, które z głównego warszawskiego lotniska też latają do Paryża, Aten, Brukseli, Madrytu i stolicy Wielkiej Brytanii. Nie można wykluczyć, że na Chopinie Ryanair podyktuje bardzo niskie ceny, by osłabić pozycję narodowego przewoźnika – sugeruje portal Fly4free.
Fly4free.pl/ir