Trwa ładowanie...

Kraków oczami blogerów - to pierwszy tego typu projekt w kraju

Jaki jest Kraków z punktu widzenia krytyka kulinarnego, a jak widzi go rodzina podróżująca z małymi dziećmi czy co warto zobaczyć w mieście poza utartym szlakiem? Po raz pierwszy blogerzy zostali zaangażowani do akcji promującej miasto w nietypowy sposób - opracowali turystyczne trasy po Krakowie dopasowane do zróżnicowanych potrzeb gości odwiedzających stolicę Małopolski.

Kraków oczami blogerów - to pierwszy tego typu projekt w krajuŹródło: Youtube.com
d2gmkgc
d2gmkgc

Kampania powstała na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa, ale wymyśliła i koordynowała ją niezależna grupa blogerów podróżniczych Bloceania. Opracowali unikatowe i autorskie trasy turystyczne pasujące do tematyki, którą interesują się na codzień.

– Perspektywa blogera na miasto to perspektywa świeża. Mamy w Polsce blogerów niezależnych i kompetentnych, którzy mają szerokie grono odbiorców, ceniących ich rekomendacje. Opracowując kampanię #BlogerzyWKrakowie, chcieliśmy wypróbować nową formę promocji miasta, z potencjałem viralowym. Miała być propozycją opartą o emocje, podkreślającą wyjątkowość Krakowa i pokazującą bogactwo turystyki miejskiej. Odzew, jaki otrzymała nasza kampania jest bardzo pozytywny – wyjaśnia Rafał Perłowski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Wśród dziewięciu tras tematycznych znalazły się m.in.: „Kraków artystyczny i romantyczny”, „Kraków uduchowiony” czy „Kraków kulinarny”. Na turystów czekają wędrówki szlakiem architektury, dawnej krakowskiej bohemy, sakralnych zabytków, tajemnic, kulinarnych atrakcji na każdą kieszeń, ciekawych miejsc dla młodych rodzin. Wszystkie w języku polskim, angielskim i hiszpańskim.

d2gmkgc

- Dla mnie tworzenie kampanii i odkrywanie nowych miejsc w Krakowie to była wielka frajda. Zazwyczaj podróżuję z rodziną po dziwnych zakątkach świata: wysepkach na Pacyfiku, Ameryce Środkowej czy Madagaskarze, a tu się okazało, że w Krakowie bawiliśmy się równie dobrze. Odzywali się do nas czytelnicy, polecając kolejne miejsca, albo ciesząc się, że dzięki nam odkryli coś nowego. Świetnie było też zobaczyć to samo miasto oczami tak różnych blogerów – mówi Wirtualnej Polsce Ania Alboth, autorka bloga TheFamilyWithoutBorders.com, która odpowiedzialna była za stworzenie trasy „Kraków rodzinny i kreatywny”.

* „Kraków zielony i dziki”* pokazali blogerzy z LosWiaheros.pl. - Kraków przede wszystkim jest szalenie różnorodny. Dlatego też przyjęliśmy za oś tej akcji znalezienie szlaków tematycznych, którymi moglibyśmy poprowadzić turystów – opowiada Andrzej Budnik - bloger, podróżnik. - Dziś ludzie coraz częściej szukają w internecie niebanalnych i nieoczywistych tras oraz sposobu na zagospodarowanie swojego czasu, chcą coś zrobić inaczej niż wszyscy, ale chcą też być poprowadzeni za rękę. Te dziewięć przewodników, które powstały tworzą trasy, które się przenikają i uzupełniają a mając do tego Google Maps można przeskakiwać po punktach z poziomu swojego smartfona.

Tajemniczą i mroczną część miasta pokazał Michał Maj z bloga ZycieJestPiekne.eu. - Przygotowanie wpisu o tajemniczych miejscach w Krakowie pokazało mi miasto z innej strony. To nie tylko Wawel, rynek czy Sukiennice, ale także ogromna liczba miejsc mniej znanych, z bardzo ciekawą historią. Dziś podróżując chcemy zobaczyć nie tylko perełki, ale także dotrzeć do miejsc mniej oczywistych. Myślę, że przygotowana kampania będzie zachętą dla turystów, aby odwiedzili Kraków i poznali go z innej perspektywy – mówi nam bloger.

d2gmkgc

Nie zabrakło także trasy dla miłośników kultury i rozrywki. „Kraków w popkulturze” pokazał twórca bloga StayFly.pl. W swoim wpisie zawarł teledyski, książki czy filmy, których akcja rozgrywała się w Krakowie, np. na ul. Brackiej, Gołębiej czy pl. Matejki. - Większość miast, województw, czy ogólnie regionów promuje się bardzo zachowawczo, poprzestając na oklepanych i nierobiących na nikim wrażenia reklamach w gazetach, dlatego cieszę się, że Kraków, w którym mieszkam, zrobił śmiały krok, podejmując niestandardowe działania z blogerami. Akcja pokazała miasto od nowej, świeżej strony, łamiąc jego dotychczasowy wizerunek i przede wszystkim angażując dziesiątki tysięcy czytelników – powiedział Wirtualnej Polsce Jan Favre.

Kraków to idealnie miejsce dla miłośników fotografii. Trasę dla nich przygotowała autorka bloga banita.travel.pl. - Każde miasto ma wiele do zaoferowania i można je pokazać w ciekawy sposób, jednak to Kraków jako pierwszy odważył się promować w nietuzinkowy sposób. Mam nadzieję, że inne miasta dostrzegą potencjał takich akcji – mówi nam Anita Demianowicz.

„Kraków nowoczesny i dobrze zaprojektowany” możemy zobaczyć dzięki autorowi bloga Wojazer.co. - Kraków to najpopularniejsze miasto w tym kraju, dlatego też pisanie o nim wymaga pomysłowości. Nie można ciągle jedynie pisać o Wawelu i Rynku, gdyż stolica Małopolski to zdecydowanie więcej aniżeli tylko wspomniane miejsca. Z pomocą przychodzi blogosfera, która potrafi takie tematy ugryźć w sposób znacznie ciekawszy niż robią to media czy kanały tradycyjne. To była udana akcja, której życzyłbym niejednemu miastu w Polsce – skomentował Marcin Wesołowski.

Gdzie to znaleźć?

Wszystkie materiały dostepne są na blogach twórców oraz na Kraków Experience – oficjalnym turystycznym profilu miasta w mediach społecznościowych.

Źródło: MLS Group

d2gmkgc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2gmkgc