Bony wakacyjne – gorący trend ostatnich lat

Prowadzisz firmę i nie wiesz, jak zmotywować pracowników? Zostałeś zaproszony na wesele lub wystawne urodziny i nie masz pomysłu na niebanalny prezent? Pomysłem są bony wakacyjne oferowane przez agentów pośredniczących w sprzedaży wyjazdów turystycznych.

Bony wakacyjne – gorący trend ostatnich lat
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | Tom Wan

Tak jak dobrym pomysłem na prezent są bony sklepów odzieżowych czy salonów prasowych, w ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się bony turystyczne. Obdarowana nimi osoba sama wybiera kierunek, który ją interesuje i moment wyjazdu na wakacje. – Bony mają roczną ważność i można je przeznaczyć na dowolną ofertę spośród wszystkich dostępnych. Dodatkowo obdarowani mają dużą elastyczność w wyborze terminu i miejsca – mówi Grażyna Muława, manager ds. sprzedaży B2B w serwisie wakacje.pl. – Standardowe nominały bonów to 50, 100, 200, 500 oraz 1000 zł, dzięki czemu można z nich złożyć pakiet o dowolnej wartości lub po prostu "zasilić" bonem konto osoby, która planuje wyjazd – dodaje ekspertka.

Rozwiązanie to, jak tłumaczy Muława, stało się niezwykle atrakcyjne w ciągu ostatnich 3 lat. – Choć w naszej firmie prowadzimy sprzedaż bonów od blisko dekady, minione 2- 3 lata były na tym polu przełomowe. Zwłaszcza ostatnio widzimy spektakularne, 4-krotne wzrosty w stosunku do ubiegłych lat – opowiada specjalistka, wyjaśniając jednocześnie, że największym zainteresowaniem bony cieszą się wśród przedsiębiorców jako forma premiowania zatrudnionych osób. – Małe i duże firmy obdarowują nimi swoich pracowników, często wykorzystując środki z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Traktują to jako inwestycję, która się po prostu zwraca, bo wypoczęty pracownik to dobry pracownik – uzupełnia specjalistka. – Pracownicy, którzy mają wyznaczone cele indywidualne i określony czas realizacji, zbierają w ten sposób na wymarzone wakacje, np. już kilka miesięcy przed sezonem – mówi Muława.

Obraz
© Shutterstock.com | Svitlana Sokolova

Ponadto firmy chętnie wykorzystują bony jako element budowania relacji z partnerami biznesowymi. – Coraz częściej bony wakacyjne zastępują zagraniczne szkolenia organizowane przez duże korporacje dla swoich partnerów biznesowych. Dzieje się tak dlatego, że zapraszani goście nie mogą uczestniczyć w organizowanym wyjeździe w konkretnym terminie lub zdarzają się sytuacje losowe, które uniemożliwiają taką podróż. W przypadku bonów wakacyjnych nie stanowi to problemu, a dodatkową zaletą jest to, że obdarowani sami wybierają, z kim będą podróżować (w przypadku wyjazdów grupowych uczestnicy często nie mogą zabierać osób towarzyszących) – tłumaczy managerka ds. sprzedaży w serwisie wakacje.pl., dodając jednocześnie, że ostatnio bony stają się coraz popularniejsze także wśród klientów indywidualnych.

Obraz
© Shutterstock.com | EpicStockMedia

Nic dziwnego, to niebanalny pomysł na prezent ślubny czy urodzinowy. Goście weselni, zamiast wręczać nieelegancką kopertę, coraz chętniej składają się na zakup takiego bonu wyjazdowego. Nawet gdy młoda para już sobie zaplanowała podróż poślubną, nic nie stoi na przeszkodzie, by po kilku miesiącach przeżyła miesiąc miodowy ponownie. Albo uzupełniła bonami zakupioną przez siebie ofertę wycieczki. – Rozwiązanie jest o tyle wygodne, że bonami można dokonywać opłaty za usługi dodatkowe: ubezpieczenie, parking lotniskowy itp. Można je również wykorzystać na skomponowanie wyjazdu według własnych wymagań – wówczas można osobno zakupić bilety lotnicze, noclegi czy np. wynająć samochód za granicą – wyjaśnia Muława.

A my dodamy tylko, że bony mogą być interesującą propozycją również dla tych, którzy szukają prezentu "last-minute". Przykładowo portal wakacje.pl oferuje *bony w wersji elektronicznej *, który można zamówić choćby w dniu wyjazdu i wydrukować we własnym zakresie. Łatwo, prosto, przyjemnie. Sprawdzicie?

Przygotowujesz się do wakacji? Zobacz koniecznie:

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.