Dojazd
Bieszczady posiadają bardzo przejrzystą sieć komunikacyjną. Podstawowym środkiem komunikacji jest autobus (lub własny samochód).
Głównym ciągiem komunikacyjnym jest tzw. duża obwodnica. Biegnie ona z Leska przez Hoczew, Baligród do Cisnej, a stamtąd wiodąc przez górskie przełęcze łączy Wetlinę i Ustrzyki Górne, po czym zakręca ku północy, by przez Lutowiska i Ustrzyki Dolne z powrotem dotrzeć do Leska. W Hoczwi odgałęzia się od niej tzw. mała obwodnica, która prowadzi przez Polańczyk i Wołkowyję, a następnie przez Polanę do Czarnej, gdzie ponownie łączy się dużą obwodnicą. Uzupełnieniem jest szosa z Zagórza do Komańczy, gdzie łączy się z tzw. Szosą Karpacką, która biegnie z Tylawy w Beskidzie Niskim do Cisnej.
Głównym punktem startowym w Bieszczady jest Sanok (posiada dobre połączenia z Krakowem, Przemyślem i Rzeszowem, także pojedyncze z Warszawą) lub Zagórz – stąd dojeżdżają autobusy do większości miejscowości w regionie – główne znaczenie mają kursy do Wetliny przez Cisną i do Ustrzyk Górnych przez Ustrzyki Dolne i Lutowiska. Oprócz tego liczne autobusy kursują do miejscowości położonych nad Jeziorem Solińskim – Soliny, Polańczyka i Bukowca. Drugim punktem wypadowym są położone we wschodniej części regionu Ustrzyki Dolne, z których dojechać głównie można do Ustrzyk Górnych oraz Zatwarnicy, a także do położonej nad Jeziorem Solińskim Teleśnicy Oszwarowej.
Charakterystyczną cechą jest wyraźny podział na dwa sezony – wakacyjny i pozostałą część roku. W sezonie letnim autobusy kursują bardzo często, uruchomiona jest także komunikacja łącząca ze sobą miejscowości nad Jeziorem Solińskim i te położone w głębi gór. Poza sezonem autobusów jest dużo mniej i zawsze należy wcześniej sprawdzić, czy w ogóle kursują daną trasą. Warto pamiętać, że tak popularne latem odcinki dróg jak szosa Wetlina – Ustrzyki Górne nie mają połączeń poza wakacjami (w zimie droga ta jest w ogóle nie odśnieżana), także pomiędzy Czarną a Bukowcem nie kursują wtedy żadne autobusy, a między Komańczą a Łupkowem kursują one sporadycznie (w wakacje jest tych kursów więcej).W głębi gór biegną dwie drogi mające znaczenie dla turystów zmotoryzowanych – mocno sfatygowane, ale asfaltowe drogi łączą Dołżycę koło Cisnej i Bukowiec nad Jeziorem Solińskim oraz Dwernik z Berehami Górnymi (bardzo kiepska nawierzchnia).
Połączenia kolejowe mają znaczenie głównie jako środek dotarcia do Sanoka. Węzłową stacją jest Zagórz mający połączenia (pojedyncze) z Warszawą, Tarnowem i Rzeszowem. Regularnie kursują pociągi do węzłowej stacji Jasło, natomiast pojedyncze kursy łączą Zagórz z Komańczą i Łupkowem. Obecnie zawieszone są kursy do Ustrzyk Dolnych (dziś trudno sobie wyobrazić, że przed I wojną światową przez Ustrzyki Dolne, Zagórz i Łupków prowadziła dwutorowa (!) linia kolejowa, którą kursowały pociągi pospieszne ze Lwowa do Budapesztu!).
_ Źródło: Bezdroża _