Euro 2024 w Niemczech. "Obserwujemy ponadprzeciętny wzrost"
Od 14 czerwca br. uwaga całej Europy skupi się na Niemczech. Szacuje się, że stadiony podczas ME odwiedzi 2,7 miliona fanów futbolu. Przyjadą na mecze, ale przy okazji będą też zwiedzać niemieckie miasta i ich atrakcje. Żeby przyciągnąć kibiców na dłużej, szykują one podczas EURO 2024 bogaty program artystyczny i kulturalny.
09.04.2024 | aktual.: 09.04.2024 14:21
Organizacja przez kraj czy miasto dużych wydarzeń sportowych to zawsze świetna wiadomość dla lokalnej branży turystycznej.
Euro 2024 - te miasta skorzystają na imprezie
Mecze Euro 2024 odbywać się będą na 10 stadionach w 10 różnych miastach. Turniej rozgrywany będzie w Berlinie, Monachium, Dortmundzie, Gelsenkirchen, Stuttgarcie, Hamburgu, Duesseldorfie, Kolonii, Lipsku oraz we Frankfurcie nad Menem.
Polacy zagrają 16 czerwca z Holandią w Hamburgu, 21 czerwca z Austrią w Berlinie i 25 czerwca z Francją w Dortmundzie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Szacuje się, że stadiony odwiedzi 2,7 miliona fanów futbolu, a dodatkowo w strefach kibica i na publicznych pokazach 51 meczów, spodziewanych jest około 7 milionów gości.
Czytaj także: Euro 2024. Kiedy i gdzie zagrają Polacy? Sprawdzamy ceny noclegów
- Spodziewamy się dodatkowego wpływu na turystykę przyjazdową. Według danych dostępnych na ten moment, zarówno rezerwacje pokoi hotelowych dokonywane z dużym wyprzedzeniem na głównych portalach internetowych, jak i rezerwacje lotów na czerwiec i lipiec 2024 r. kształtują się znacznie powyżej średnich długoterminowych. Ponadprzeciętny wzrost obserwujemy szczególnie w przypadku krajów uczestniczących w rozgrywkach Mistrzostw Europy - mówi Petra Hedorfer z Niemieckiej Centrali Turystyki.
W miastach, w których odbywa się Euro 2024, na Booking.com zarezerwowanych jest już średnio 85-90 proc. miejsc w odległości mniejszej niż 5 km od centrum. Kto jeszcze nie znalazł noclegu, powinien się więc pospieszyć.
Oprócz efektów ekonomicznych wynikających z dodatkowych noclegów gości z zagranicy, wydarzenia sportowe takie jak Mistrzostwa Europy mają ogromny potencjał trwałej poprawy wizerunku. Jesienią 2006 roku – zaraz po zakończeniu Pucharu Świata – Niemcy wspięły się na pierwsze miejsce w indeksie Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) spośród 60 porównywanych krajów na całym świecie i od tego czasu nieprzerwanie plasują się w pierwszej trójce tego indeksu.
- Podczas Mistrzostw Europy wykorzystamy międzynarodową uwagę mediów i kibiców, aby zaprezentować naszą różnorodną ofertę turystyczną i w ten sposób chcemy wzmocnić pozycję Niemiec jako kierunku podróży - podkreśla Petra Hedorfer. - Oprócz nowoczesnych stadionów, dodatkowo dziesięć miast rozgrywek oferuje bogaty program artystyczny i kulturalny. Ponadto mają one doskonałe połączenia komunikacyjne i można do nich łatwo dojechać przyjaznym dla klimatu pociągiem – to dobra okazja do poznania atrakcyjnej turystycznie okolicy.
Źródło: Niemiecka Centrala Turystyki, WP Turystyka