Gigantyczna inwestycja w turystycznym raju. Większa niż CPK
Wietnam realizuje ambitne plany, na które składa się aż 250 projektów dróg, kolei, mostów, a także lotniska. Long Thành bardzo przypomina polską koncepcję CPK, ma być jednak większy i powstać szybciej. Według projektu wietnamskie inwestycje pochłoną niemalże 50 mld dolarów.
Infrastruktura lotnicza odgrywa kluczową rolę w rozwoju gospodarczym każdego kraju. W Polsce trwa debata nad Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK), który ma zrewolucjonizować transport w Europie Środkowej. Tymczasem Wietnam buduje Long Thành International Airport, porównywany przez media do naszego CPK.
Nowe Centrum Lotnicze Wietnamu
Nowe lotnisko Long Thành powstaje w prowincji Đồng Nai, 40 km od Ho Chi Minh City. Decyzja o budowie wynika z przekroczenia przepustowości dotychczasowego lotniska Tan Son Nhat. Koszt budowy Long Thành to ponad 18 mld dolarów.
Pierwszy etap inwestycji, wart 4,6 mld dolarów, obejmuje budowę pasa startowego o długości czterech tys. m, wieży kontroli lotów i nowoczesnego terminala. Otwarcie planowane jest już na 2026 r., a budowa w sumie zajęła pięć lat.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Halo Polacy". Największe dziwactwa Wietnamczyków. "Dzieje się istne wariactwo"
W sumie zaplanowane projekty mają pochłonąć prawie 50 mln dolarów, czyli ok. 10 proc. PKB całego państwa. Jest to najdroższy projekt infrastrukturalny w historii Wietnamu.
Wielkie ambicje
Wietnamski port docelowo, czyli do 2045 r., według planów ma obsługiwać ponad 100 milionów pasażerów rocznie i pięć mln ton ładunków, także w skali roku. To ma uczynić lotnisko największym nie tylko w Wietnamie, ale i Azji Południowo-Wschodniej. Co więcej, ambicje są takie, aby było jednym z największych na świecie.
Źródło: vietnamnet.vn/obserwatorgospodarczy.pl