Kibic w podróży - co zobaczyć w miastach, w których zagrają Polacy
Kibice podróżują
Rosnącą popularnością w Polsce cieszy się narodowa reprezentacja piłki nożnej, pod wodzą Adama Nawałki. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy Polacy powalczą o awans do XXI Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018, jakie odbędą się w Rosji. Mecze eliminacyjne rozegrane zostaną m.in. w Rumunii, Czarnogórze, Danii i Armenii. Podpowiadamy, jak tam dojechać, a także co, poza stadionami, zobaczyć w odwiedzonych miastach.
Rosnącą popularnością w Polsce cieszy się narodowa reprezentacja piłki nożnej, pod wodzą Adama Nawałki. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy Polacy powalczą o awans do XXI Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018, jakie odbędą się w Rosji. Mecze eliminacyjne rozegrane zostaną m.in. w Rumunii, Czarnogórze, Danii i Armenii. Podpowiadamy, jak tam dojechać, a także co, poza stadionami, zobaczyć w odwiedzonych miastach.
Turystyka sportowa to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi tego przemysłu. Co roku setki kibiców postanawiają polecieć np. na drugi koniec Europy, aby dopingować swoją ulubioną drużynę. Dobre występy reprezentacji Polski również sprawiły, że XV Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2016 przyciągnęły do Francji kilkadziesiąt tysięcy fanów naszej kadry. Na spotkaniu Polska - Ukraina w Marsylii na trybunach było ponad 30 tys. osób ubranych w biało-czerwone stroje.
- Turystyka sportowa rozwija się coraz mocnej. Wzrost popularności wyjazdów na zawody rozpoczął się od tzw. małyszomanii. Potem przyczyniło się do niego EURO 2012, organizowane w Polsce i na Ukrainie, a także sukcesy polskich siatkarzy - uważa dr hab. Andrzej Hadzik z Zakładu Gospodarki Sportowej i Turystycznej Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
- Adam Nawałka zbudował zespół, który nie zawsze odnosi zwycięstwo, ale gra na tyle atrakcyjnie, że kibice widzą w nim potencjał i się z nim utożsamiają. Na EURO 2016 do Francji pojechało ich kilkadziesiąt tysięcy, choć ze względu na zamachy terrorystyczne w Europie ludzie obawiali się przecież o swoje bezpieczeństwo. Wygrywanie z aktualnymi mistrzami świata (Niemcami) integruje drużynę, a patrząc od strony marketingowej, pomaga budować produkt, jakim jest teraz reprezentacja Polski - twierdzi dr hab. Andrzej Hadzik.
Andrzej Klemba, All Inclusive