Klienci niezadowoleni z letnich wakacji. Na co skarżyli się w 2017 roku?

Niesmaczne jedzenie, problem z dojazdem czy brud w pokoju. Podczas wakacji może nam się nie podobać wiele rzeczy. A w tym sezonie narzekaliśmy wyjątkowo wiele razy. Bo do Europejskiego Centrum Konsumenckiego trafiło aż 15 proc. więcej skarg klientów na przewoźników czy hotelarzy.

W 2017 r. było aż o 15 proc. więcej skarg ze strony turystów niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Wojciech Gojke

Nie każdy wraca z wakacji z uśmiechem na twarzy. Wielu martwi powrót do szarej rzeczywistości, a część trafiła na kiepską pogodę. Inni narzekają na urlop z takich powodów, jak: problem z dojazdem, hotel w złym stanie czy kiepskie jedzenie. Takich nieszczęśliwców było w minionym sezonie więcej niż przed rokiem.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska) otrzymało w 2016 r., w okresie od czerwca do września, 506 skarg na usługi wakacyjne. W tym roku było ich już 597, czyli 15 proc. więcej. Wzrost ten dotyczy wszystkich wakacyjnych usług. Jeżeli chodzi o turystów niezadowolonych z hoteli, to w tym roku odnotowano 7 proc. więcej skarg.

W 2017 r. turyści najczęściej skarżyli się na przewoźników lotniczych – było to aż 65 proc. wszystkich zgłoszeń. Skargi do ECK wpływają jednak dopiero wtedy, gdy przewoźnik nie rozpatrzy pozytywnie reklamacji podróżnego. Dlatego można wyjść z założenia, że osób, którym zgubiono lub zniszczono bagaż, nie wpuszczono na pokład czy odwołano lot, było znacznie więcej.

Obraz
© Shutterstock.com | Diego Mariottini

Następną usługą, na którą w sezonie letnim urlopowicze najczęściej skarżyli się do ECK, był wynajem hoteli – dotyczy 17 proc. zgłoszeń. Do zarzutów gości należą: za mały pokój lub pokój odbiegający wyglądem czy wyposażeniem od oferty na stronie lub w katalogu biura podróży.

Reklamacje dotyczyły też wynajmu samochodów (10 proc. wniosków). Jeden z polskich turystów miał problem z porysowanym samochodem z wypożyczalni. Pojazd miał być ubezpieczony (takie zapewnienie było w ofercie), ale na koniec wakacji okazało się, że auto jednak nie miało polisy AC. Turysta musiał więc wyłożyć na naprawę z własnej kieszeni i dopiero po interwencji ECK odzyskał pieniądze.

Pozostałe skargi w okresie wakacyjnym dotyczyły koncertów (5 proc.) oraz innych usług (3 proc.)

Zobacz też: Co piąty turysta składa reklamację na biuro podróży

Źródło: Rzeczpospolita

Wybrane dla Ciebie
Symbol Krakowa bliski ruiny. Brak funduszy na ratunek
Symbol Krakowa bliski ruiny. Brak funduszy na ratunek
Gang okradał turystów. Największa w historii afera lotniskowa na Kanarach
Gang okradał turystów. Największa w historii afera lotniskowa na Kanarach
Nowa odsłona wielkiego widowiska w Gizie. Turyści z Polski w gronie wybranych
Nowa odsłona wielkiego widowiska w Gizie. Turyści z Polski w gronie wybranych
Kiedyś wysypisko śmieci. Dziś największy ogród na Bliskim Wschodzie
Kiedyś wysypisko śmieci. Dziś największy ogród na Bliskim Wschodzie
Zaczyna pracę, gdy większość z nas śpi. "Młodzi wolą iść do innej roboty"
Zaczyna pracę, gdy większość z nas śpi. "Młodzi wolą iść do innej roboty"
Zeszli pod wodę, by badać wrak, wyłowili misia. "Sprawa jest poważna"
Zeszli pod wodę, by badać wrak, wyłowili misia. "Sprawa jest poważna"
Trik stewardes na ból ucha w samolocie. Natychmiastowa ulga
Trik stewardes na ból ucha w samolocie. Natychmiastowa ulga
Aż takich tłumów się nie spodziewali. "Ludzi jest niewyobrażalna masa"
Aż takich tłumów się nie spodziewali. "Ludzi jest niewyobrażalna masa"
Pokazali zdjęcie z polskiego lasu. Fenomen przyrodniczy
Pokazali zdjęcie z polskiego lasu. Fenomen przyrodniczy
Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą
Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą
Coraz mniej bezpłatnych parkingów na Podhalu. "Mamy do czynienia z patologią"
Coraz mniej bezpłatnych parkingów na Podhalu. "Mamy do czynienia z patologią"
Okradali auta z wypożyczalni. W końcu wpadli
Okradali auta z wypożyczalni. W końcu wpadli