Trwa ładowanie...

Łódzkie promuje się w Chinach. Za pomocą jabłek, miodu i mediów społecznościowych

W ramach projektu "Łódzkie go China" na kilka dni w centrum Chengdu, stolicy prowincji Syczuan, stanęło stoisko promujące polskie pyszności. Polacy postanowili również "przypuścić atak" na tamtejsze media społecznościowe.

Łódzkie promuje się w Chinach. Za pomocą jabłek, miodu i mediów społecznościowychŹródło: PAP, fot: pap.pl
d3vpcut
d3vpcut

"Łódzkie go China" to prawdopodobnie największy projekt promujący polski biznes w Chinach Zachodnich. - Liczymy, że nasze działania przełożą się na wzrost zainteresowania Chińczyków nie tylko Polską i regionem łódzkim, ale także na wzrost zainteresowania produktami polskich innowacyjnych firm oraz producentów żywności - mówi dr Andrzej Anders z Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Z myślą o dotarciu z przekazem do społeczeństwa na reprezentacyjnej ulicy Chengdu, Chun Xi, stanęło dwupoziomowe stoisko. W ramach odbywającego się tam Food Festival 2017 Chińczycy mogli posmakować polskich jabłek, miodu i produktów na jego bazie, wód, zbóż oraz produktów śniadaniowych i ekologicznej żywności.

czerwone jabłka 123RF.COM
czerwone jabłka Źródło: 123RF.COM

- Pawilon nawiązywał swoim kształtem do kontenerów kolejowych będących symbolem współpracy pomiędzy województwem łódzkim a prowincją Syczuan w związku z linią kolejową Chengdu - Łódź. W ramach tego pawilonu mieszkańcy miasta mogli zapoznać się z produktami kuchni polskiej, z ofertą polskich przedsiębiorców z branży spożywczej, mogli wziąć udział w pokazach kulinarnych czy prezentacjach sztuki ludowej. Cieszyło się to wielkim zainteresowaniem i można uznać to za spory sukces promocyjny, który również powinien przełożyć się na wzrost zainteresowania produktami polskich producentów żywności - dodaje Anders.

d3vpcut

Zdaniem dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą UM w Łodzi, Macieja Łaskiego, chcąc być skutecznym na rynku chińskim, trzeba działać w internecie. Dlatego region łódzki - jako pierwszy i póki co jedyny w Polsce - zdecydował się prowadzić stałą komunikację w chińskich mediach społecznościowych, przede wszystkim za pomocą witryny Weibo i popularnego komunikatora WeChat.

- Mamy tam oficjalne konto. W tej chwili jest prowadzona komunikacja pokazująca potencjał przedsiębiorców z województwa łódzkiego, jak i przybliżająca region, jego kulturę i historię - podkreśla Łaski.

Region łódzki od kilku lat intensywnie współpracuje z Chinami, przede wszystkim z prowincją Syczuan. Od 2013 r. funkcjonuje regularne połączenie kolejowe cargo pomiędzy Chengdu a Łodzią, nazywane przez Chińczyków "Nowym Jedwabnym Szlakiem". Od 2015 r. ruszyły regularne połączenia w drugą stronę - z Polski do Chin eksportowane są głównie produkty rolno-spożywcze, m.in. wyroby mleczarskie, jabłka czy soki.

Zobacz też: "Rewolucyjny pomysł" chińskich władz. Skaner w toalecie

d3vpcut
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vpcut