Trwa ładowanie...

LOT dołączył do AIRE - nowego, silnego sojuszu linii lotniczych

Polskie Linie Lotnicze LOT wchodzą w nowy sojusz. Wraz z partnerami narodowy przewoźnik tworzy stowarzyszenie AIRE (Airlines International Representation in Europe). W sumie organizacja będzie dysponować 500 samolotami. Wśród członków sami giganci. Lufthansa, Ryanair, Air France-KLM i inni. W sumie - 18 linii. Na czele AIRE stanie Polak!

LOT dołączył do AIRE - nowego, silnego sojuszu linii lotniczychŹródło: Shutterstock.com
d4a16qb
d4a16qb

Organizacja powstała 13 czerwca. Ma reprezentować interesy linii lotniczych i lobbowanie za korzystnymi zmianami dla przewoźników. Zdecydowano, że od nowego roku prezesem zostanie Rafał Milczarski – obecny prezes LOT-u.

AIRE było znane wcześniej pod nazwą IACA (International Air Carrier Association), która powstała w 1971 r. Organizacja skupiała głównie linie czarterowe i niskokosztowe. Zmieniło się nie tylko logo, ale też cele oraz doszli nowi członkowie – LOT i Turkish Airlines.

Dzięki temu w skład AIRE wchodzi od teraz 18 przewoźników i reprezentuje potężną flotę ok. 500 samolotów. Ponadto stało się drugim co do wielkości europejskim stowarzyszeniem linii lotniczych - po A4E, czyli Airlines for Europe. Należą do niego: Lufthansa, Ryanair, easyJet, Finnair, Tap Portugal, Air France-KLM czy IAG, który jest właścicielem m.in. British Airlines.

Twórcy stowarzyszenia podkreślili, że "silne członkostwo ma skłonić instytucje europejskie do przyspieszenia działań związanych ze stworzeniem o wiele bardziej efektywnego pod względem kosztów środowiska biznesowego dla przewoźników lotniczych". Podobny cel przyświeca A4E, jednak wyróżnikiem AIRE ma być reprezentowanie w instytucjach unijnych interesów nie tylko dużych graczy, ale przede wszystkim mniejszych linii z Europy Środkowo-Wschodniej oraz spoza Unii.

d4a16qb

– AIRE stanie się nową siłą i łącznikiem pomiędzy instytucjami europejskimi a wszystkimi przewoźnikami lotniczymi rozwijającymi swoją działalność z myślą o korzyściach ekonomicznych Unii Europejskiej – mówi Rafał Milczarski, prezes LOT, który został wiceprezesem AIRE, a z końcem roku zostanie prezesem, zastępując na tym stanowisku Gunthera Hofmana.

Decyzja LOT-u i innych linii wynika m.in. z upadku sojuszu AEA (Association of European Airlines), który od kilkunastu miesięcy był coraz mniej aktywny i wraz z końcem 2016 r. zakończył działalność. To właśnie LOT i Turkish Airlines najmocniej zabiegały o przetrwanie AEA jako przeciwwagi dla A4E.

Czy pasażerów czekają zmiany lub zostanie stworzony np. nowy program lojalnościowy? Nie podano jeszcze do publicznej wiadomości żadnych informacji w tym temacie. Warto przypomnieć, że LOT należy do największego sojuszu linii lotniczych na świecie Star Alliance, w skład którego wchodzi 28 linii. Nie koliduje to z obecnością polskiego przewoźnika w AIRE.

d4a16qb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4a16qb

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj