Można wyrazić swoją opinię na temat polskiej kolei. Ankieta zajmie kilkanaście minut
Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął trzecią edycję badania satysfakcji pasażerów kolei. - Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które wymagają poprawy - zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Już po raz trzeci Urząd Transportu Kolejowego prowadzi badanie satysfakcji pasażerów kolei. Poprzednio opinie pasażerów zbierano w latach 2019 i 2021. Od tego czasu nastąpiło wiele istotnych zmian na rynku przewozów pasażerskich. Teraz UTK ponownie chce poznać opinie swoich podróżnych.
Opłaca się wyrazić swoją opinię
- Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które - zdaniem pasażerów - najbardziej wymagają poprawy - zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. - Dane te będą również cennym źródłem informacji podczas opiniowania przez Prezesa UTK planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego - dodaje mężczyzna.
Ankieta, na której wykonanie trzeba zarezerwować od 15 do maksymalnie 20 minut, opublikowana jest na stronie internetowej UKT i będzie aktywna aż do 15 września br. Ma ona posłużyć zebraniu informacji, ocen i opinii pasażerów dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej sprawności ruchowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zapowiada się upalne lato w Polsce. "Temperatury powyżej normy"
Ponadto badanie pozwoli na poznanie preferencji pasażerów, a także aktualnej oceny atrakcyjności kolei na tle innych dostępnych środków transportu.
Jak podróżni oceniali polską kolej?
Z ostatniego badania satysfakcji pasażerów, przeprowadzonego w 2021 r. wynika, że niemal 58 proc. pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia podróże koleją, a aż 83 proc. osób lubi podróżować tym środkiem transportu. Dwa lata temu ankietowani wskazali, że poprawy wymaga proces przekazywania informacji i rozwiązywania konfliktów. Co ciekawe, wówczas 62,3 proc. respondentów nie doświadczyło niemiłej obsługi ze strony pracowników kolei, 28,8 proc. pytanych spotkało się z taką sytuacją sporadycznie, a 8,9 proc. wielokrotnie.
Należy poczekać do zakończenia badania, aby dowiedzieć się, czy kolej wyciągnęła wnioski i pasażerowie oceniają ją lepiej niż dwa lata temu.