Można wyrazić swoją opinię na temat polskiej kolei. Ankieta zajmie kilkanaście minut

Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął trzecią edycję badania satysfakcji pasażerów kolei. - Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które wymagają poprawy - zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Polacy mogą oceniać działanie polskiej kolei
Polacy mogą oceniać działanie polskiej kolei
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tomasz Warszewski
oprac. NGU

15.06.2023 | aktual.: 15.06.2023 15:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Już po raz trzeci Urząd Transportu Kolejowego prowadzi badanie satysfakcji pasażerów kolei. Poprzednio opinie pasażerów zbierano w latach 2019 i 2021. Od tego czasu nastąpiło wiele istotnych zmian na rynku przewozów pasażerskich. Teraz UTK ponownie chce poznać opinie swoich podróżnych.

Opłaca się wyrazić swoją opinię

- Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które - zdaniem pasażerów - najbardziej wymagają poprawy - zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. - Dane te będą również cennym źródłem informacji podczas opiniowania przez Prezesa UTK planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego - dodaje mężczyzna.

Ankieta, na której wykonanie trzeba zarezerwować od 15 do maksymalnie 20 minut, opublikowana jest na stronie internetowej UKT i będzie aktywna aż do 15 września br. Ma ona posłużyć zebraniu informacji, ocen i opinii pasażerów dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej sprawności ruchowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ponadto badanie pozwoli na poznanie preferencji pasażerów, a także aktualnej oceny atrakcyjności kolei na tle innych dostępnych środków transportu.

Jak podróżni oceniali polską kolej?

Z ostatniego badania satysfakcji pasażerów, przeprowadzonego w 2021 r. wynika, że niemal 58 proc. pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia podróże koleją, a aż 83 proc. osób lubi podróżować tym środkiem transportu. Dwa lata temu ankietowani wskazali, że poprawy wymaga proces przekazywania informacji i rozwiązywania konfliktów. Co ciekawe, wówczas 62,3 proc. respondentów nie doświadczyło niemiłej obsługi ze strony pracowników kolei, 28,8 proc. pytanych spotkało się z taką sytuacją sporadycznie, a 8,9 proc. wielokrotnie.

Należy poczekać do zakończenia badania, aby dowiedzieć się, czy kolej wyciągnęła wnioski i pasażerowie oceniają ją lepiej niż dwa lata temu.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (21)
Zobacz także