Trwa ładowanie...

Można wyrazić swoją opinię na temat polskiej kolei. Ankieta zajmie kilkanaście minut

Urząd Transportu Kolejowego rozpoczął trzecią edycję badania satysfakcji pasażerów kolei. - Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które wymagają poprawy - zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Polacy mogą oceniać działanie polskiej koleiPolacy mogą oceniać działanie polskiej koleiŹródło: Adobe Stock, fot: Tomasz Warszewski
d1ttpms
d1ttpms

Już po raz trzeci Urząd Transportu Kolejowego prowadzi badanie satysfakcji pasażerów kolei. Poprzednio opinie pasażerów zbierano w latach 2019 i 2021. Od tego czasu nastąpiło wiele istotnych zmian na rynku przewozów pasażerskich. Teraz UTK ponownie chce poznać opinie swoich podróżnych.

Opłaca się wyrazić swoją opinię

- Warto poświęcić czas na wypełnienie ankiety, ponieważ zebrane informacje pozwolą na określenie zagadnień, które - zdaniem pasażerów - najbardziej wymagają poprawy - zachęca dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego. - Dane te będą również cennym źródłem informacji podczas opiniowania przez Prezesa UTK planów transportowych oraz umów o świadczenie usług publicznych przygotowywanych przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego - dodaje mężczyzna.

Ankieta, na której wykonanie trzeba zarezerwować od 15 do maksymalnie 20 minut, opublikowana jest na stronie internetowej UKT i będzie aktywna aż do 15 września br. Ma ona posłużyć zebraniu informacji, ocen i opinii pasażerów dotyczących komfortu podróży, jakości obsługi i oferowanych usług, bezpieczeństwa, oferty przewozowej czy udogodnień dla osób z niepełnosprawnością oraz o ograniczonej sprawności ruchowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zapowiada się upalne lato w Polsce. "Temperatury powyżej normy"

Ponadto badanie pozwoli na poznanie preferencji pasażerów, a także aktualnej oceny atrakcyjności kolei na tle innych dostępnych środków transportu.

d1ttpms

Jak podróżni oceniali polską kolej?

Z ostatniego badania satysfakcji pasażerów, przeprowadzonego w 2021 r. wynika, że niemal 58 proc. pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia podróże koleją, a aż 83 proc. osób lubi podróżować tym środkiem transportu. Dwa lata temu ankietowani wskazali, że poprawy wymaga proces przekazywania informacji i rozwiązywania konfliktów. Co ciekawe, wówczas 62,3 proc. respondentów nie doświadczyło niemiłej obsługi ze strony pracowników kolei, 28,8 proc. pytanych spotkało się z taką sytuacją sporadycznie, a 8,9 proc. wielokrotnie.

Należy poczekać do zakończenia badania, aby dowiedzieć się, czy kolej wyciągnęła wnioski i pasażerowie oceniają ją lepiej niż dwa lata temu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1ttpms
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ttpms

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj