Neckermann Polska jednak niewypłacalny. Poza granicami 3600 polskich turystów
Przedstawiciele Neckermann Polska złożyli w urzędzie marszałkowskim oświadczenie o niewypłacalności. Ruch ten był raczej spodziewany po upadku brytyjskiego biura podróży Thomas Cook, powiązanego z Neckermannem. Poza granicami kraju pozostaje ok. 3600 turystów, którzy skorzystali z usług Neckermanna.
25.09.2019 | aktual.: 25.09.2019 18:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"Z ogromną przykrością informuję, że w dniu dzisiejszym [25 września] (…) złożyłem stosowny wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych wystawionych przez AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) (…) w celu pokrycia roszczeń klientów Neckermann Polska oraz w celu sprowadzenia do kraju wszystkich klientów Neckermann Polska pozostających obecnie zagranicą" – napisał w komunikacie firmy prezes zarządu Neckermann Polska, Maciej Nykiel.
Innymi słowy – Neckermann ogłasza niewypłacalność i w związku z tym opiekę nad klientami firmy, którzy znajdują się obecnie za granicą, przejmuje samorząd województwa mazowieckiego. "Będziemy starali się zapewnić im ewentualne dokończenie pobytu, albo bezpieczny powrót do kraju" – oświadczył wicemarszałek województwa, Wiesław Raboszuk.
Jak poinformował Neckermann poza granicami kraju znajduje się obecnie ok. 3600 klientów firmy. Według Izabeli Stelmańskiej z Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim najgorsza sytuacja jest w Tunezji, Turcji i na Majorce, gdzie turyści są wyrzucani z hoteli.
Zobacz także
Oświadczenie Neckermanna związane jest z upadkiem brytyjskiego biura podróży Thomas Cook, z którym polska firma jest powiązana. Wcześnie jednak przedstawiciele Neckermanna zapewniali, że jako odrębna spółka polskiego prawa handlowego będą prowadzić dalej normalną, codzienną, operacyjną działalność i ich klienci nie mają powodów do obaw.
Neckermann Polska sprzedał już 14 tys. wycieczek na sezon zimowy. W tej sytuacji wiele z wyjazdów się nie odbędzie. Jednak większość klientów, która rezerwowała wycieczki tego touroperatora za pośrednictwem Wakacje.pl, skorzysta z bezpłatnej usługi "Promesa Pewne Wakacje", dzięki której będą mogli wybrać inny wyjazd i nie zmieniać swoich wakacyjnych planów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl