Trwa ładowanie...
d2hvumr
uokik
15-06-2011 16:18

Niedozwolone klauzule

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do turystów, którzy jadą na wakacje z biurami podróży, o dokładne czytanie umów i regulaminów świadczenia usług. Z raportu urzędu wynika, że biura i agencje turystyczne stosują postanowienia niekorzystne dla klientów, tak zwane klauzule niedozwolone. Na ten temat dyskutowano w Warszawie na konferencji poświęconej wakacyjnemu sezonowi w turystyce.

d2hvumr
d2hvumr

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do turystów, którzy jadą na wakacje z biurami podróży, o dokładne czytanie umów i regulaminów świadczenia usług. Z raportu urzędu wynika, że biura i agencje turystyczne stosują postanowienia niekorzystne dla klientów, tak zwane klauzule niedozwolone. Na ten temat dyskutowano w Warszawie na konferencji poświęconej wakacyjnemu sezonowi w turystyce.

Jak powiedział Polskiemu Radiu prezes Izby Turystyki Rzeczpospolitej Aleksander Giertler, UOKiK broni klienta przed niekorzystnymi zapisami w umowach. Jego zdaniem, klient powinien znać warunki pobytu, to znaczy jakie usługi otrzyma, na jakich zasadach i w jakim zakresie.

Jak dodaje Aleksander Giertler, jednym z klasycznych przykładów stosowania klauzul niedozwolonych jest zmiana warunków pobytu klienta na wakacjach zagranicznych. Zdarza się to w sytuacjach, gdy na przykład hotel nie jest czterogwiazdkowy, jak w umowie, tylko ma niższe standardy. Paweł Bryda, główny specjalista Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, tłumaczy, że w przypadku niespełnienia warunków umowy, klient powinien powiadomić biuro podróży do miesiąca od zakończenia wyjazdu zagranicznego.

W pierwszej kolejności, konsument powinien złożyć reklamacje do biura podróży. Jeżeli firma nie uwzględni jej, klient może skorzystać z instytucji Rzecznika Konsumentów bądź Federacji Konsumentów.

d2hvumr

Klienci powinni zwracać uwagę na takie niedozwolone zapisy, jak prawo biura lub agencji turystycznej do jednostronnej zmiany na przykład ceny usługi. Należy zwrócić uwagę, że cena wycieczki nie może się zmienić 20 dni przed jej rozpoczęciem. Biura podróży nie mogą też zmieniać programu imprezy oraz jej warunków, jeżeli nie jest to zapisane w umowie czy katalogu ofertowym.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/Tomasz Kułakowski/kry

d2hvumr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2hvumr