Trwa ładowanie...

Orient Express będzie odnowiony. Te wagony przez kilka lat stały w Polsce

Wagony ekskluzywnego Orient Expressu przez lata stały niedaleko Terespola w województwie lubelskim. Teraz zaprezentowano pierwsze wizualizacje odnowionych wnętrz. Obecnie szacuje się, że powrót luksusowego pociągu na tory nastąpi dopiero w 2025 roku.

Tak ma wyglądać wnętrze Orient Expressu Tak ma wyglądać wnętrze Orient Expressu Źródło: Instagram, fot: Orient Express
dlgr3j3
dlgr3j3

Historyczny Orient Express, czyli luksusowy pociąg znany z przepychu, kursował z Paryża do Stambułu. Przejazdy na tej trasie odbywały się w latach 1883-1914, 1919-1939 oraz 1945-1977. Później pod taką samą nazwą uruchamiano połączenia do Salonik, Bukaresztu i Warny. W grudniu 2009 roku kursy Orient Expressu zostały całkowicie zawieszone.

Luksusowe wagony gniły w Polsce

Kilkanaście oryginalnych wagonów słynnego Orient Expressu w 2018 roku przetransportowano na lawetach do Francji, gdzie trwa renowacja ich wnętrz oraz niezbędny remont części technicznej.

- Dzisiaj z dumą ujawniamy pierwsze wizualizacje przyszłego pociągu Orient Express. To opowieść inspirowana snem, ponadczasowy pociąg - obiekt marzeń - który staje się rzeczywistością. Projekt Maxime’a d’Angeaca budzi ten mit poprzez pokazanie luksusu, nowoczesności i francuskiej elegancji. Jutro Orient Express będzie gotowy ponownie zabłysnąć, dumny ze swojej 140-letniej historii i patrzący w przyszłość - mówił Sébastien Bazin, prezes zarządu Accor.

Pierwotnie mówiono, że odrestaurowane wagony Orient Expressu wrócą na tory w 2024 roku. Aktualnie szacuje się, że nastąpi to minimum rok później. W mediach społecznościowych można zobaczyć wizualizacje ekskluzywnych wnętrz pociągów.

dlgr3j3

Skąd wagony wzięły się w Polsce?

Wagony, które dziś są odnawiane, przez lata znajdowały się w województwie lubelskim. Rodzi się pytanie, co one tam robiły. Otóż jeden ze składów o nazwie Orient Express obsługiwał na początku XXI wieku pociągi turystyczne we wschodniej części Europy, głównie do Rosji. Z tego względu w czasie podróży (na przejściach granicznych) trzeba było zmieniać część taboru kolejowego, zwaną wózkami.

W 2007 r. ówczesny właściciel taboru nie zapłacił Kolejom Białoruskim za przechowywanie wózków normalnotorowych na terenie białoruskiej stacji Brześć. Wagony stanęły więc na jednym z torów szerokich Cargotor po stronie polskiej. W kolejnych latach stały się ofiarą złodziei oraz wandali. Właściciel nie reagował na wiadomości Polaków o pozostawionym sprzęcie i tak leżały one aż do teraz.

Źródło: Instagram/"Rynek Kolejowy"

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Sztuka podróżowania - DS7

dlgr3j3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dlgr3j3

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj