Pasażer wdał się w konflikt z czterolatką. Tak go "załatwiła"
W mediach społecznościowych opublikowano wideo, na którym widać, jak dorosły pasażer dosłownie walczy z dzieckiem o zasłonięte okno w samolocie. Gdy dziewczynka przegrywa walkę, postanawia zasłonić mężczyźnie ekran.
Mężczyzna wdał się w nietypowy konflikt z czterolatką. Nagranie z tego zdarzenia szybko stało się hitem sieci, wzbudzając skrajne emocje internautów. Film ma już ponad pół miliona wyświetleń
Walka o okno w samolocie
Wideo, które opublikowano na platformie X, pokazuje pasażera oglądającego film "Hokus Pokus 2", gdy dziecko siedzące w rzędzie przed nim próbuje podnieść roletę okna.
Mężczyźnie się to nie podoba, bo światło wpadające przez okno nie pozwala mu oglądać filmu. W efekcie dochodzi do zabawnej szarpaniny. Po kilku próbach, dorosły wygrywa starcie, przytrzymując roletę, ale maluch nie rezygnuje z przeszkadzania i zasłania ekran mężczyzny swoimi rączkami.
Nowa królowa Bałkanów. Krótki lot, niskie ceny i boskie widoki
Reakcje internautów pod nagraniem są podzielone. Część komentujących obwinia rodziców dziecka za brak kontroli i dyscypliny. "Wezwałbym obsługę, by upomnieli rodziców i dziecko" – zauważył jeden z użytkowników. Inny dodał: "Ktoś powinien zapanować nad swoim dzieckiem". Nie brakowało również pytań, dlaczego dziecko nie mogło korzystać z okna w swoim rzędzie.
Z kolei inni internauci stawali po stronie dziecka, argumentując, że pasażer powinien bardziej wykazać się empatią. "Masz powieki. Pozwól dziecku cieszyć się widokiem" – napisał obrońca malucha. Ktoś dodała, że "czterolatka nieźle go załatwiła".
Zasady korzystania z okien w samolocie
Cytowany przez NY Post ekspert lotniczy Gary Leff stanął po stronie dorosłego, podkreślając zasadę, według której to osoba przy oknie decyduje o jego zasłonięciu. Leff zauważył jednak, że warto zachować rozsądek i współpracować z innymi pasażerami, szczególnie gdy zaistnieje uzasadniona prośba o podniesienie rolety.
Podkreślił także, że załoga pokładowa może wymagać opuszczenia rolet przed startem i lądowaniem, aby oczy pasażerów mogły się dostosować do zmiany oświetlenia. Leff zaleca, by pasażerowie byli elastyczni i rozważni wobec próśb innych, niezależnie od zasad. - Nie rób bez powodu czegoś, by zrobić komuś na złość - podsumował ekspert.
Źródło: NYPost