Prestiżowa nagroda dla krakowskiego lotniska
Krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych. To prestiżowe branżowe wyróżnienie jest przyznawane raz w roku na podstawie wyników ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach.
Porty lotnicze z całego świata zostały nagrodzone za zaangażowanie w doskonalenie jakości obsługi pasażerów. Krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa - Best Improvement by Region.
– To zaszczyt dla krakowskiego lotniska znaleźć się w gronie najlepszych lotnisk na świecie. Jest to tym większe wyróżnienie, że otrzymane dzięki uznaniu naszych pasażerów. Rekordowo wysokie oceny przyznane przez pasażerów w Programie Airport Service Quality, potwierdzają dostrzeżenie zmian oraz poprawy standardów obsługi w Kraków Airport – mówi Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport. - Przyznana nagroda jest zwieńczeniem zakończonego w ubiegłym roku ważnego etapu modernizacji i rozbudowy lotniska oraz efektem ciągłego podnoszenia poziomu obsługi klienta - dodaje.
W badaniu ASQ bierze udział 320 lotnisk z całego świata. Ścisłe procedury i zasady przeprowadzenia badań, kontrola jakości i zobowiązanie do bezstronności, zdobyły uznanie w branży lotniczej. Badanie ASQ wyznacza światowe standardy pomiaru satysfakcji pasażerów z jakości usług świadczonych w portach lotniczych. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 r., już rok po jego uruchomieniu i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które bierze w nim udział.
Od stycznia do grudnia 2016 r. wśród pasażerów zostały przeprowadzone ankiety. W każdym kwartale oceny były coraz wyższe. Pasażerowie oceniają w ankiecie także dojazd do portu lotniczego. Krakowskie lotnisko wprowadziło w ubiegłym roku zmiany w wewnętrznym układzie komunikacyjnym. Powstał nowy parking.
ASQ to jedyny na świecie program badania pasażerów na lotnisku w dniu ich podróży. Każdego roku, w ramach programu wykonuje się 600 tys. indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach. W ramach programu badane są opinie pasażerów w ramach 34 kluczowych wskaźników m.in. są to dostęp do lotniska, check-in, kontrola bezpieczeństwa, toalety, sklepy i restauracje. Każdy port lotniczy korzysta z identycznej ankiety. Na ich podstawie powstała baza danych branży, która pozwala porównać poszczególne lotniska do innych portów lotniczych na całym świecie. Program ASQ posiada również funkcję, która ułatwia dzielenie się wiedzą i wymianę informacji o najlepszych praktykach pomiędzy operatorami poszczególnych portów lotniczych. Nagrody ASQ są wręczane tym lotniskom, których klienci przyznali najwyższe oceny w ciągu roku. Poszczególne kategorie ustalono w taki sposób, aby móc nagrodzić osiągnięcia różnej wielkości lotnisk w poszczególnych regionach.
Na krakowskim lotnisku wiele udogodnień robi wrażenie na podróżujących. Warto wspomnieć o systemie informującym o natężeniu ruchu w strefie kontroli bezpieczeństwa czy aplikacji moblnej w pełni zintegrowanej z systemem informacji lotniskowej. Ponadto na lotnisku znajdują się: aparaty telefoniczne dla pasażerów, wybieg dla czworonogów czy udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi.
Źródło: Kraków Airport/WP