Pokazali odpowiedź turystki. Tak zareagowała na odwołanie rezerwacji

Wiele obiektów noclegowych na terenach objętych przez powódź z oczywistych względów musiało zostać zamkniętych w ostatnim tygodniu, a rezerwacje nie zostały zrealizowane. Jeden z pensjonatów pokazał, jaka była reakcja turystyki.

Stronie Śląskie z lotu ptakaStronie Śląskie z lotu ptaka
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT
Iwona Kołczańska

Powódź zniszczyła nie tylko prywatne domy, ale także obiekty noclegowe i atrakcje turystyczne. Wiele z nich musiało zostać zamkniętych - w najgorszym wypadku przez zalanie, ale w wielu przypadkach także przez odcięcie drogi dojazdowej lub brak prądu.

Turystka odpowiedziała na odwołaną rezerwację

Do takich miejsc należy pensjonat Złoty Jar w Złotym Stoku. W miniony weekend w mediach społecznościowych napisano: "został odcięty prąd, nie mamy internetu, a droga dojazdowa zamieniła się w rzekę". Na instagramowym koncie obiektu można było przeczytać, że "podwórko zamieniło się w staw, ale taki problem to nie problem". Budynek był na szczęście bezpieczny.

W kolejnych dniach pozostawał jednak zamknięty. Zespół pomagał na miejscu - przygotowywał posiłki i rozwoził je zarówno strażakom, jak i potrzebującym. Z własnych środków finansował także sprzęt do pomocy i rozwoził go w regionie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Powódź zalała apteki. Wiceminister zdrowia przyznaje: to jest problem

Z oczywistych względów rezerwacje z ostatnich dni zostały więc odwołane, a turystom przysługiwał zwrot pieniędzy. Na Instagramie opublikowano odpowiedź jednej z turystek.

"Nie wiem, jaki macie system rezerwacji, rozliczenia, itd. ale bardzo proszę tą rezerwację, którą opłaciłam - tam chyba niecały tys. zł był - proszę przeznaczyć sobie. Wam lub innym na pomoc, zakupy, itd. Wy wiecie, czego potrzeba! Nic nam nie zwracajcie. Za kolejny wyjazd zapłacimy całość normalnie ponownie i mam nadzieję szybko się zobaczymy u was".

Ekipa pensjonatu była niezwykle wzruszona. "Ryczymy! O takich gości walczyliśmy! Dziękujemy z serca" - napisano.

Odpowiedź turystyki wzrusza
Odpowiedź turystyki wzrusza © Instagram.com

Eksperci branży turystycznej z Dolnego Śląska apelują także, żeby nie odwoływać rezerwacji w ciemno, bo wiele miejsc działa i potrzebuje turystów, żeby przetrwać ten trudny czas.

Wybrane dla Ciebie
Tego się nie spodziewała. Polka pokazała wideo z Halloween w Kanadzie
Tego się nie spodziewała. Polka pokazała wideo z Halloween w Kanadzie
Odkrycie w Mjanmie. Pamięta czasy dinozaurów
Odkrycie w Mjanmie. Pamięta czasy dinozaurów
Kaszubska dynia bije rekord Polski. Klementyna waży tyle, co fortepian koncertowy
Kaszubska dynia bije rekord Polski. Klementyna waży tyle, co fortepian koncertowy
Nie wpuścili chłopca na pokład. Powodem drobiazg w paszporcie
Nie wpuścili chłopca na pokład. Powodem drobiazg w paszporcie
Turyści w końcu się doczekali. "Od kilku dni cały Egipt stoi na baczność"
Turyści w końcu się doczekali. "Od kilku dni cały Egipt stoi na baczność"
Polskie miasto z wyjątkowym tytułem. "To wielka radość"
Polskie miasto z wyjątkowym tytułem. "To wielka radość"
Burza sparaliżowała Pizę. Miasto uruchomiło sztab kryzysowy
Burza sparaliżowała Pizę. Miasto uruchomiło sztab kryzysowy
Najbardziej nawiedzone miejsca. Od Salem po Japonię
Najbardziej nawiedzone miejsca. Od Salem po Japonię
Samolot musiał zawrócić. Wszystko przez jednego pasażera
Samolot musiał zawrócić. Wszystko przez jednego pasażera
Problem na europejskiej wyspie. Mieszkańcy i turyści boją się o życie
Problem na europejskiej wyspie. Mieszkańcy i turyści boją się o życie
Mają dość pijanych turystów. Będą sypały się mandaty
Mają dość pijanych turystów. Będą sypały się mandaty
Brytyjczycy zachwalają polskie miasto. "Pyszne jedzenie i wino za trzy funty"
Brytyjczycy zachwalają polskie miasto. "Pyszne jedzenie i wino za trzy funty"