Trwa ładowanie...

Reklamują turystykę zdjęciami z innych krajów. "Niefortunne niedopatrzenie"

Filipińska agencja reklamowa przeprosiła za wykorzystanie materiałów filmowych stworzonych w innych krajach, w reklamach promujących turystykę ich regionu. "To wysoce niewłaściwe i sprzeczne z celami organizacji turystycznych" - podsumował Departament Turystyki Filipin.

bajkowy krajobraz wyspy Palawanbajkowy krajobraz wyspy PalawanŹródło: Adobe Stock, fot: MAREK SLUSARCZYK
doeg6vf
doeg6vf

Wyspiarskie państwo położone w Azji Południowo-Wschodniej przyciąga turystów z całego świata. Egzotyczne plaże, krystaliczna woda, mozaika kultur i plemion oraz pełna kontrastów stolica Manila z pewnością zachwycą każdego. Zadziwia więc, po co agencja reklamowa wykorzystywała nagrania z innych krajów świata.

Spot reklamujący Filipiny

Nowe spoty reklamujące Filipiny powstały w ramach kampanii "Love the Philippines", która rozpoczęła się 27 czerwca br. Na ten cel agencja reklamowa miała przeznaczyć aż 900 tys. dolarów (3,6 mln zł). Okazało się jednak, że w kampanii wykorzystano materiały filmowe nagrane poza granicami Filipin. Mowa o zdjęciach tarasów ryżowych w Indonezji, wydm w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, plaży w Tajlandii, a także samolotu lądującego w Szwajcarii.

Wykorzystanie filmów z innych krajów zostało po raz pierwszy odkryte podczas analizy przeprowadzonej przez francuską agencję informacyjną AFP i filipińskiego blogera Sassa Rogando Sasota.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Pochodzenie czasami utrudnia znalezienie pracy

doeg6vf

Sekretarz Departamentu Turystyki Christina Garcia Frasco twierdzi, że wielokrotnie uzyskiwała potwierdzenia od agencji reklamowej DDB Philippines, że materiały użyte w filmie były ich własne. Ci za każdym razem zapewniali, że wszystkie nagrania są oryginalne.

Przeprosiny agencji

Agencja reklamowa DDB Philippines, która dopuściła się manipulacji w spocie reklamującym wyspiarski kraj, przeprosiła za "niefortunne niedopatrzenie". Stwierdzili oni, że wykorzystanie materiału stockowego w filmach promujących dany region jest standardem w branży reklamowej, ale przeprosili za użycie nagrań z innych krajów.

"LOVE, The Philippines" a New Campaign Tourism AVP 2023 - DOT's removed from the Official Facebook

Zdaniem sekretarz Christiny Garcia Frasco żadne fundusze publiczne nie zostały użyte do nakręcenia filmu. "Wykorzystanie zagranicznych materiałów filmowych w kampanii promującej Filipiny jest wysoce niewłaściwe i sprzeczne z celami organizacji turystycznych" - napisał Departament Turystyki w oświadczeniu.

doeg6vf

Źródło: BBC/CNN

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
doeg6vf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
doeg6vf

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj