Sprawdź, czy śnieg nie zatrzymał twojego pociągu w szczerym polu
Śnieg, który wcześniej czy później spadnie, może wydłużyć podróż nawet o kilkaset minut. Jeszcze przed wyjściem z domu warto sprawdzić, czy pociąg, którym zamierzamy jechać, nie utknął w polu. Możemy to zrobić za pomocą aktualizowanego na bieżąco serwisu.
Opóźnienia pociągów sprawdzamy na stronie infopasazer.intercity.pl. W pierwszym kroku wpisujemy nazwę stacji, z której chcemy odjechać. W odpowiedzi wyświetla się tabelka z rozpiską pociągów. Kolorem łososiowym zaznaczone są opóźnienia przekraczające 60 minut, pomarańczowym - pociągi opóźnione 20 do 60 minut, a opóźnione do 20 minut zaznaczone są na żółto. Najbardziej "pożądanym" kolorem jest zielony, bo oznacza, że pociąg jedzie planowo.
Aby zobaczyć trasę pociągu i godzinę zaplanowanego przyjazdu klikamy na numer pociągu i nazwę. Tam też znajdziemy informację o długości ewentualnego opóźnienia i godzinie, o której planowany jest odjazd.
Naprawdę warto to sprawdzać, bo wiedza o opóźnieniu pociągu o ponad 200 minut (jak w przykładzie) może oczekującym na pociąg pasażerów oszczędzić siedzenia w zatłoczonej poczekalni dworcowej.
Serwis obejmuje spółki: PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe, Arriva, Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie - KM, Koleje Wielkopolskie, Przewozy Regionalne, SKM Trójmiasto i SKM Warszawa.
10 grudnia na kolei wszedł w życie nowy rozkład jazdy - 2017/2018.