WAŻNE
TERAZ

Piraci porwali statek. Wśród zakładników jest Polak

Na początku są marzenia. Po drugiej stronie trzy największe lęki przed podróżą

Niedrogie, komfortowe oraz punktualne połączenie lotnicze to marzenie większości podróżujących. Niestety realia są takie, że zakłócenia w ruchu samolotowym powodują opóźnienia, a o tanie bilety coraz trudniej. Z pomocą turystom przychodzą platformy oferujące nie tylko wyszukiwarki tanich i jak najszybszych połączeń, ale także konkretne wsparcie w przypadku problemów w podroży.

Podróżni obawiają się opóźnień samolotówPodróżni obawiają się opóźnień samolotów
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Aleksey Nikonchuk
Katarzyna Wośko

Z przeprowadzonego na zlecenie platformy Kiwi.com badania wynika, że polscy podróżni na etapie planowania urlopu, najbardziej martwią się o znalezienie idealnego połączenia lotniczego, czyli takiego, które jest jednocześnie wygodne i niedrogie. Jednak to nie wszystko. Powtarzające się opóźnienia, czasami bardzo znaczące, a także odwołania lotów sprawiają, że platformy zajmujące się pośredniczeniem w organizacji podroży widzą realną potrzebę wprowadzania nowych narzędzi.

Najważniejsza jest szybka reakcja

Chodzi przede wszystkim o możliwości szybkiego reagowania w razie sytuacji takich jak strajki czy niespodziewane sytuacje wymuszające konieczność zmiany tras samolotów. Mieliśmy z takimi sytuacjami do czynienia po tym, jak rozgorzały konflikty zbrojne w Ukainie czy na Bliskim Wschodzie.

Podczas konferencji, którą zorganizowano na początku października w Barcelonie, eksperci zajmujący się bezpieczeństwem podróży w firmie Kiwi.com opowiedzieli o tym, jak wykorzystują sztuczną inteligencję, aby niwelować skutki problematycznych sytuacji swoich klientów podczas podróży. Ich zdaniem trzy największe lęki podróżnych to niepewność cenowa, chaos związany z opóźnieniami i stres związany z dokumentami.

Tysiące ludzi chcą to zobaczyć. Warszawa jak sprzed 150 lat - rosyjskie szyldy w sklepach

Wszyscy zgodnie potwierdzili, że sztuczna inteligencja nie jest już wizją przyszłości, ale staje się w zasadzie partnerem każdego podróżnika, który pomaga mu wyjść z problematycznych sytuacji. Główne przesłanie czołowych specjalistów jest jasne: sztuczna inteligencja jest katalizatorem, którego celem jest zapewnienie, że podróżujemy taniej, bezpieczniej i przede wszystkim z minimalnym stresem.

- Główne lęki i obawy podróżnych o to, czy mam najlepszą ofertę, co się stanie, jeśli mój lot zostanie odwołany lub opóźniony oraz czy posiadam wszystkie niezbędne do planowanej podroży dokumenty i informacje, są siłą napędową naszych innowacji - powiedział Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich w Kiwi.com. - Najważniejszą z nich jest nasz produkt o nazwie Gwarancja Kiwi.com. Jest to usługa, która działa jak automatyczny asystent kryzysowy, który rozwiązuje zmiany w planie podróży w ciągu dwóch minut i oferuje natychmiastowy kredyt na alternatywne opcje podroży.

Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich
Michal Šindelář, wiceprezes ds. produktów konsumenckich © materiały prasowe

Wyjaśnijmy: jest to rodzaj ubezpieczenia, które gwarantuje zapewnienie środków na alternatywny lot w razie opóźnienia lub odwołania planowanego połączenia. Z pomocą AI wyszukiwana jest najlepsza opcja takiego awaryjnego lotu i firma w ramach usługi pokrywa różnicę w cenie.

Usługa Gwarancja obejmuje również praktyczną kartę pokładową LIVE — dynamiczny nawigator, który zapewnia podróżnym informacje w czasie rzeczywistym na temat ich lotów, w tym zmian rozkładu jazdy, opóźnień, a także numerów bramek i terminali, bezpośrednio na ekranach ich urządzeń.

Podróż nie kończy się na zakupie biletu

​​- Podróż naszego klienta nie kończy się na sprzedaży biletu, ale dopiero na szczęśliwym dotarciu do celu - podkreślił Dalibor Glaich, dyrektor ds. inżynierii w Kiwi.com. - Agenci AI są obecnie w stanie obsłużyć do 80 proc. interakcji z klientami i tym samym stali się głównym punktem kontaktowym w obsłudze klienta.

Galich zauważa, że sztuczna inteligencja błyskawicznei się rozwija. Podczas gdy rok temu potrafiła wykonywać jedynie proste, szablonowe zadania, obecnie potrafi zaangażować się w rozbudowane konwersacje i rozwiązywać złożone, wielopoziomowe problemy.

Mario Gavira, wiceprezes ds. rozwoju i marki zwrócił uwagę na fakt, że podróże to także marzenia i plany i w tym aspekcie - choć dla niektórych może to być zaskakujące - również AI odgrywa bardzo ważną, jeśli nie kluczową rolę.

Na początku są marzenia

- Rewolucja technologiczna wpływa nie tylko na podróż i wsparcie, ale także na fazę planowania - mówił. - Wcześniej korzystaliśmy głównie z przeglądarek i to my wyszukiwaliśmy, co chcemy zobaczyć. Obecnie w planowaniu naszych urlopów korzystamy z generatywnej sztucznej inteligencji. Chatboty są najszybciej rozwijającym się produktem konsumenckim, który pozwala zaoszczędzić blisko połowę czasu w planowaniu i zapewnia spersonalizowane rekomendacje dla 37 proc. klientów.

Jak podkreślił Gavira, niezależnie od tego, jak bardzo rozwiną się nowe technologie, na początku podróży są zawsze ludzkie marzenia i emocje i tego żadne chat boty ani inne formy wsparcia AI nie zrobią za nas.

Wybrane dla Ciebie
Nietypowa akcja ratunkowa. "Nie chciałem dopuścić do jego śmierci"
Nietypowa akcja ratunkowa. "Nie chciałem dopuścić do jego śmierci"
Dramatyczna akcja na basenie. Wyciągnęli z wody nieprzytomne dziecko
Dramatyczna akcja na basenie. Wyciągnęli z wody nieprzytomne dziecko
Strzał w dziesiątkę na grudzień. "Jeden z najbardziej magnetycznych kierunków"
Strzał w dziesiątkę na grudzień. "Jeden z najbardziej magnetycznych kierunków"
O Malborku będzie głośno. Na zamek wróci bezcenne dzieło
O Malborku będzie głośno. Na zamek wróci bezcenne dzieło
Ze szlaków zniknęły ważne urządzenia. Park narodowy apeluje do turystów
Ze szlaków zniknęły ważne urządzenia. Park narodowy apeluje do turystów
Nietypowa interwencja policji. Chodzi o psa, który jeździł koleją
Nietypowa interwencja policji. Chodzi o psa, który jeździł koleją
RegioJet zareagował na krytykę. "Niektóre procesy nie przebiegają tak szybko, jak byśmy sobie życzyli"
RegioJet zareagował na krytykę. "Niektóre procesy nie przebiegają tak szybko, jak byśmy sobie życzyli"
Polskie Los Angeles. Śpiewał o nim Marek Grechuta
Polskie Los Angeles. Śpiewał o nim Marek Grechuta
Nagranie z drogi do Morskiego Oka. "Najwyraźniej terenu już mają mało"
Nagranie z drogi do Morskiego Oka. "Najwyraźniej terenu już mają mało"
Wraca austriacki pociąg do Chorwacji. To świetna opcja także dla Polaków
Wraca austriacki pociąg do Chorwacji. To świetna opcja także dla Polaków
Warszawska atrakcja zamknięta na rok. Remont pochłonie fortunę
Warszawska atrakcja zamknięta na rok. Remont pochłonie fortunę
Drugi w Europie. Wyjątkowy park rozrywki powstanie u naszych sąsiadów
Drugi w Europie. Wyjątkowy park rozrywki powstanie u naszych sąsiadów
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀