Stewardesy zawsze to robią, gdy wsiadasz do samolotu. Wyjaśniła, dlaczego
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego personel pokładowy tak serdecznie wita każdego pasażera na pokładzie samolotu? Stewardesa, która chętnie opowiada o swojej pracy w mediach społecznościowych, wyjaśniła prawdziwe przyczyny tej procedury. Dla niektórych będą one zaskakujące.
Pracownica linii lotniczych wyjaśniła, dlaczego załoga samolotu zawsze wita indywidualnie pasażerów przy wejściu. Powód jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać.
Stewardesa Rania, znana na TikToku jako @itsmekikooooo, ujawniła, że powitanie pasażerów nie wynika jedynie z uprzejmości.
- Personel pokładowy wita was nie tylko z grzeczności, ale także dlatego, by sprawdzić, czy nie jesteście zbyt pijani lub chorzy, by lecieć – wyjaśniła.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy kochają takie atrakcje. Na każdym kroku tłumy i kolejki
Dodatkowo załoga obserwuje pasażerów, by ocenić, kto mógłby pomóc w sytuacji awaryjnej podczas lotu.
Wychwycenie agresywnych pasażerów
Celem powitania jest również wychwycenie pasażerów, z którymi potencjalnie mogą być problemy w podróży, ponieważ przejawiają agresywne zachowania, czy zachowują się w sposób prowokujący. Takie osoby mogą zagrażać bezpieczeństwu lotu i dlatego - w razie ewidentnego ryzyka - załoga może interweniować jeszcze przed startem.
Internauci szybko podzielili się swoimi spostrzeżeniami. Jeden z użytkowników napisał: "Miałem zapalenie trzustki, będąc na Korfu. Udawałem, że wszystko jest dobrze podczas wchodzenia na pokład, bo wiedziałem, że inaczej mnie nie wpuszczą".
Inna osobna przytacza zabawną sytuację: "Kiedyś musiałem poddać się badaniu alkomatem, bo powiedziałem do naprawdę ładnej stewardesy dobranoc, kiedy powiedziała cześć. Byłem trzeźwy".
Typują "pomocników"
Inna internautka, pracująca jako stewardesa dodała w komentarzu: "Szukamy pasażerów bez problemów z poruszaniem się, mówiących po angielsku, którzy w razie czego są w stanie otworzyć drzwi. Najlepiej, gdy podróżują samotnie".
Jak widać, powitanie przez personel pokładowy ma znacznie głębszy sens niż tylko miły gest.
Źródło: Tyla