Tanie all inclusive i boska pogoda. Jesienny hit w biurach podróży

Wakacje się skończyły, ale wrzesień i październik to świetny moment na wyjazd, szczególnie jeśli chcemy uniknąć tłumów. Na dodatek biura podróży kuszą po sezonie niskimi cenami. Tegorocznym hitem jest zdecydowanie Turcja. - Kąpaliśmy się w nagrzanym morzu i w ogóle nie czuliśmy, że jest już jesień - wspomina swój jesienny pobyt w kurorcie Fethiye nasza czytelniczka.

Turcja kusi niskimi cenami, świetnym all inclusive i gwarantowaną pogodąTurcja kusi niskimi cenami, świetnym all inclusive i gwarantowaną pogodąŹródło: Adobe Stock, fot: Igor Zhuravlov
d9ju0ck

Trudno wskazać lepszy kierunek na przedłużenie lata. Wysokie temperatury, piękne plaże, świetna oferta ośrodków z all inclusive i przede wszystkim niskie ceny. Turcja nie bez przyczyny już została okrzyknięta hitem jesieni 2021 w biurach podróży.

- Tylko w poprzednim tygodniu urlop w Turcji zarezerwował co trzeci klient - mówi Agata Biernat z Wakacje.pl. - A ponieważ w ofercie biur podróży ten kierunek zazwyczaj utrzymuje się do późnej jesieni, a nawet jest dostępny zimą, z pewnością będzie hitem najbliższych tygodni - dodaje.

Turcja - świetny sezon 2021

Najnowsze dane opublikowane przez Turecki Urząd Statystyczny pokazują, że Turcja cieszyła się przez cały sezon letni ogromną popularnością. Antalyę - jeden z najsłynniejszych kurortów na popularnej Riwierze - odwiedziło w tym roku już ponad 5 milionów turystów.

Polacy zajmują wysokie, czwarte miejsce na liście turystów, którzy najchętniej przyjeżdżają do Turcji. Co ciekawe, na tutejszych plażach możemy spotkać przede wszystkim Rosjan (35 proc.), Ukraińców (20 proc.) i Niemców (12 proc.). Polacy stanowią ponad 5 proc. wszystkich turystów przybywających do Turcji.

d9ju0ck

Turcja - świetna pogoda nawet w październiku

Według aktualnej prognozy pogody dla Alanyi słupek rtęci nie spadnie poniżej 30-36 st. C przez najbliższy tydzień (w nocy wskaże minimum 23 st. C). Średnia temperatura we wrześniu to 31 st. C, a w październiku aż 26 st. C. W regionie Turcja Egejska jest to odpowiednio 30 i 25 st. C.

- Przed pandemią spędziłam w Turcji 2 tygodnie na przełomie września i października. Cena była bardzo atrakcyjna - za dwie osoby z 2 posiłkami zmieściliśmy się w 3 tys. zł. W tym roku znów się wybieram - opowiada pani Ania z Gdańska. - Pogoda była idealna - temperatura nie spadała poniżej 25-30 st. C. Kąpaliśmy się w nagrzanym morzu i w ogóle nie czuliśmy, że jest już jesień - dodaje.

Turcja - ceny ofert we wrześniu i październiku

Jak przekonuje ekspertka Wakacje.pl, Turcja słynie ze świetnych hoteli z wyżywieniem w formie all inclusive lub nawet ultra all inclusive (ta druga opcja umożliwia dodatkowo korzystanie z restauracji z obsługą kelnerską, markowe alkohole i room service), basenami, aquaparkami oraz strefami spa, gdzie zrelaksujemy się i naładujemy baterie przed powrotem z urlopu.

d9ju0ck

- Urlop po sezonie, czyli po zakończeniu wakacji szkolnych, potrafi być tańszy nawet o 30-50 procent w porównaniu do wyjazdów w lipcu czy w sierpniu - mówi Agata Biernat.

Tydzień all inclusive w Turcji wykupimy już od 1300-1400 zł. Oferta dotyczy hoteli trzygwiazdkowych w przypadku dalszych terminów, a jeśli kupujemy urlop w opcji last minute z wylotem za 2-3 dni, za tę cenę możemy też zarezerwować czterogwiazdkowy obiekt ze świetnym zapleczem. Plusem są wyloty z wielu lotnisk regionalnych.

Turcja - nie tylko plaże

Agata Biernat podkreśla, że w Turcji na turystów czeka masa atrakcji – podczas wycieczek fakultatywnych możemy chociażby polecieć balonem nad malowniczą Kapadocją, zobaczyć słynne Pamukkale, zażyć kąpieli w basenie Afrodyty czy odwiedzić tradycyjną turecką łaźnię z rytuałem hammam.

Hierapolis to niedoceniana perła Turcji Adobe Stock
Hierapolis to niedoceniana perła TurcjiŹródło: Adobe Stock

- W tym roku poluję na ofertę w okolicach Bodrum. 3 lata temu byłam w kurorcie Fethiye. Zachwyciła mnie oferta wycieczek fakultatywnych - potwierdza pani Ania. - Korzystaliśmy z nich dosłownie co drugi dzień podczas 2-tygodniowego pobytu. Udało się zobaczyć m.in. Pamukkale, Hierapolis, rzekę Dalyan i niezwykłą plażę Iztuzu czy Dolinę Motyli. Wybraliśmy się też w rejs po okolicznych wyspach. Jesteśmy zakochani w Oludeniz. Nic dziwnego, że jest nazywana jedną z najpiękniejszych plaż na świecie. Lot paralotnią w tandemie musi być super, ale się nie odważyłam - kończy nasza czytelniczka.

Turcja - zasady wjazdu

Do Turcji mogą swobodnie wjechać osoby zaszczepione i ozdrowieńcy. W innym przypadku wystarczy negatywny wynik testu PCR, wykonany w ciągu 72 godzin przed wjazdem na terytorium Turcji lub negatywny wynik testu antygenowego, wykonany w ciągu 48 godzin przed podróżą.