Urząd sprawdził, jak się oszukuje turystów w knajpach
Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w blisko 90% skontrolowanych barów, znajdujących się przy szlakach turystycznych. Na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzono 113 placówek gastronomicznych w turystycznych regionach.
21.05.2008 | aktual.: 26.10.2016 12:31
Małgorzata Cieloch z UOKiK-u podkreśla, że najczęściej spotykanym uchybieniem jest nieinformowanie klienta o cenie oferowanych potraw i napojów.
Właściciele barów stosują też sposoby, które pozwalają im na zwiększenie cen. Z taką sytuacją mamy do czynienia, gdy tradycyjnym i powszechnie dostępnym potrawom nadawane są na przykład obco brzmiące nazwy.
Okazało się też, że wiele do życzenia pozostawia jakość oferty gastronomicznej. W co piątym sprawdzanym barze stwierdzono, że potrawy i napoje nie spełniają określonych prawem wymagań.
W około 10% placówek oferowano też produkty o znacznie przekroczonych terminach przydatności do spożycia.
W wyniku przeprowadzonej kontroli Inspekcja Handlowa nałożyła 89 mandatów karnych oraz skierowała 11 wniosków do sądów rejonowych.