Trwa ładowanie...

Warszawa Główna Osobowa. Nowy dworzec kosztował fortunę

Z miejsca, gdzie kilkadziesiąt lat temu stał główny dworzec stolicy, znów będą odjeżdżać pociągi. Stacja była nieczynna przez ponad dwie dekady. Jednak Polskie Koleje Państwowe spełniły obietnicę i już niebawem uruchomią nowe połączenia z dworca Warszawa Główna.

Share
Od niedzieli 14 marca podróżni będą mogli ponownie korzystać z dworca Warszawa Główna
Od niedzieli 14 marca podróżni będą mogli ponownie korzystać z dworca Warszawa GłównaŹródło: PKP PLK SA
d4hcbjx

Polskie Linie Kolejowe poinformowały o ukończeniu dużej inwestycji infrastrukturalnej w stolicy. Mowa o przywróceniu połączeń ze stacji Warszawa Główna. Zakres prac był szeroko zakrojony i kosztował fortunę.

Warszawa Główna Osobowa - inwestycja za dziesiątki milionów złotych

Jak przekazuje PAP, w trakcie prac wykonawca zbudował dwa częściowo zadaszone 350-metrowe perony z dojściem od ul. Towarowej. Zainstalowano nowe oznakowanie, nagłośnienie oraz lampy.

Obok peronów od strony ul. Towarowej przewidziano parking Kiss&Ride. Stacja posiada też nową nastawnię, z której będzie prowadzony ruch. Całkowity koszt prac na udostępnianym niebawem dworcu wyniósł ponad 87 mln zł.

CC BY-SA 3.0
Budynek dworca od strony północnejŹródło: CC BY-SA 3.0

Warszawa Główna Osobowa – jakie połączenia kolejowe?

Z Warszawy Głównej przewidziano kilkanaście połączeń Polregio i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Łodzi Fabrycznej oraz Kolei Mazowieckich do Skierniewic, Grodziska Mazowieckiego, Piaseczna, Dobieszyna (kierunek Radom), Łowicza oraz Sochaczewa.

Warszawa Główna - dawniej główny dworzec stolicy

W miejscu, gdzie realizowana jest inwestycja, stał przed II wojną światową reprezentacyjny Dworzec Główny. Został zniszczony przez Niemców, a w jego miejscu postawiono tymczasowy jego odpowiednik na terenie dawnej stacji towarowej na Woli.

Plac budowy Warszawy Głównej wiosną 2020 r.

PAP wyjaśnia, że przez 30 lat Warszawa Główna funkcjonowała – zgodnie z nazwą – jako główny dworzec stolicy. Po zbudowaniu Dworca Centralnego w 1975 r. tam właśnie przekierowano ruch dalekobieżny, a dla ruchu podmiejskiego zamknięto Warszawę Główną w 1997 r. Rozebrano wtedy większość infrastruktury.

WIDEO: Najbrudniejszy dworzec na Śląsku. Katowice nie mają powodów do dumy

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4hcbjx

Podziel się opinią

Share
d4hcbjx
d4hcbjx