Zakopane - najbardziej zaniedbany dworzec w Polsce

Zabytkowy dworzec w Zakopanem niszczeje. Na turystów przybywających pod Tatry czeka przykry widok. Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL'u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski.

Obraz
Źródło zdjęć: © Iwona Kołczańska WP

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

/ 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

10 / 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

11 / 11Stacja kolejowa w Zakopanem

Obraz
© Iwona Kołczańska WP

Obdrapane ściany, połamane ławki i wystrój rodem z PRL-u - tak wygląda stacja kolejowa w zimowej stolicy Polski. Dla wielu turystów to pierwsze miejsce, które widzą po przybyciu do Zakopanego. Zabytkowy dworzec niszczeje od dłuższego czasu i stanowi antywizytówkę miasta.

Jeszcze kilka lat temu stan większości polskich dworców nie był powodem do dumy. Na przestrzeni ostatniej dekady zmienia się to jednak w błyskawicznym tempie. Wiele budynków przeszło remont, a niektóre całkowitą przebudowę, stając się żywą reklamą dla większych i mniejszych miejscowości. PKP S.A. nie szczędzi pieniędzy na nowe inwestycje, tym bardziej stan zabytkowego dworca w Zakopanem szokuje podróżnych.

Stację zbudowano w 1899 r. dzięki staraniom hrabiego Władysława Zamoyskiego. Przez wiele lat niszczała, ponieważ kolej nie miała pieniędzy na jej remont, a kolejne ekipy rządzące miastem zastanawiały się nad jej modernizacją. W maju 2010 roku wojewoda małopolski zatwierdził decyzję o komunalizacji dworca PKP S.A. w Zakopanem, podjętą przez Krajową Komisję Uwłaszczeniową. 11 lutego 2014 roku miasto oficjalnie przejęło od PKP budynek wraz z gruntami i zapowiedziało, że zachowa swoją funkcję i zostanie odświeżony, a wszystko będzie się działo w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Niestety dworzec wciąż znajduje się w opłakanym stanie.

PAP/WP/if/at

Wybrane dla Ciebie

Nowe trasy PKP Intercity. Do niektórych miejscowości pociągi wrócą po 40 latach
Nowe trasy PKP Intercity. Do niektórych miejscowości pociągi wrócą po 40 latach
Pierwszy dzień jesieni. Kiedy zacznie się kalendarzowa i astronomiczna pora roku?
Pierwszy dzień jesieni. Kiedy zacznie się kalendarzowa i astronomiczna pora roku?
Zauważyli go nad plażą. "Poważne zagrożenie"
Zauważyli go nad plażą. "Poważne zagrożenie"
Sprzątaczka zdradza sekrety hoteli. Te przedmioty są najrzadziej czyszczone
Sprzątaczka zdradza sekrety hoteli. Te przedmioty są najrzadziej czyszczone
Wchodząc do pokoju hotelowego nie popełniaj tego błędu
Wchodząc do pokoju hotelowego nie popełniaj tego błędu
Szykują się tłumy nawet po sezonie. Wszystkie miejsca wyprzedane
Szykują się tłumy nawet po sezonie. Wszystkie miejsca wyprzedane
Tłumy zjeżdżają co roku z całej Polski. W tym roku duża zmiana w Poznaniu
Tłumy zjeżdżają co roku z całej Polski. W tym roku duża zmiana w Poznaniu
Perła Azji Środkowej z nową atrakcją. Projekt robi wrażenie
Perła Azji Środkowej z nową atrakcją. Projekt robi wrażenie
Mają najtańszy transport publiczny. Europejskie miasto potrafi zachwycić
Mają najtańszy transport publiczny. Europejskie miasto potrafi zachwycić
Wracają opłaty w Wenecji. Kto zapłaci za wejście do miasta?
Wracają opłaty w Wenecji. Kto zapłaci za wejście do miasta?
Konkurencja PKP Intercity już dziś wjeżdża do Warszawy. "Preludium do ekspansji"
Konkurencja PKP Intercity już dziś wjeżdża do Warszawy. "Preludium do ekspansji"
Ukryta perełka Polski. Dominikańczyk zachwycony
Ukryta perełka Polski. Dominikańczyk zachwycony