Trwa ładowanie...

Zamówiła na wakacjach Ubera. Gdy zobaczyła, ile zeszło z jej konta, oniemiała

Pewna mieszkanka Stanów Zjednoczonych wybrała się na wakacje w Kostaryce. Aby dotrzeć do miejsca, które chciała zobaczyć, zamówiła Ubera. Gdy po zakończeniu kursu spojrzała na kwotę, jaka zeszła z jej konta, zaniemówiła.

Wakacje na Kostaryce przerwał turystce incydent z ogromną opłatą za przejazd UberemWakacje na Kostaryce przerwał turystce incydent z ogromną opłatą za przejazd UberemŹródło: Adobe Stock, fot: Duarte
d2obe1u
d2obe1u

Dominique, turystka pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, spędzała czas w pięknym kraju nad Morzem Karaibskim, Kostaryce. Pewnego dnia postanowiła dojechać do wybranego miejsca docelowego Uberem. Podróż miała ją kosztować 54 dolary (ok. 220 zł).

Przejazd się odbył, jednak gdy kobieta sprawdziła kwotę, jaka zeszła z jej konta, zaniemówiła. Okazało się, że przejażdżka kosztowała ją blisko 30 tys. dolarów.

Dominique zamieściła widok dokumentujący opłatę za przejazd TikTok
Dominique zamieściła widok dokumentujący opłatę za przejazdŹródło: TikTok, fot: TikTok

Dominique udokumentowała swoje niefortunne doświadczenie za pośrednictwem jednego z portali społecznościowych. Pokazała zrzut ekranu swojego konta bankowego, na którym widnieje transakcja wychodząca w wysokości 29 994,33 dolara (ponad 123 tys. zł).

d2obe1u

Bank obwinia turystkę

Turystka, gdy tyko zauważyła ogromne obciążenie konta, natychmiast skontaktowała się ze swoim bankiem, jednak, jak relacjonuje: "tam usłyszałam, że to moja wina, ponieważ zawiadomiłam bank o podróży. Z tego powodu opłata była w stanie ominąć wszystkie środki bezpieczeństwa i zasady obowiązujące w banku".

Dominique zamówiła wycieczkę za pośrednictwem swojego głównego konta bankowego, co bank rozumie jako "zawiadomienie o podróży".

Uber przekonuje klientkę, że rozstrzyganie kwestii procesów związanych z płatnościami za pośrednictwem kart kredytowych są po stronie banków TikTok
Uber przekonuje klientkę, że rozstrzyganie kwestii procesów związanych z płatnościami za pośrednictwem kart kredytowych są po stronie bankówŹródło: TikTok, fot: TikTok

Przewoźnik obwinia bank

Również firma przewozowa nie chciała anulować przeprowadzonej transakcji, tłumacząc, że w przypadku kont z innego kraju, to bank ponosi odpowiedzialność za prawidłowe obciążenie konta klienta.

d2obe1u

"Wszystko, co udało mi się od nich uzyskać, to to, że była to wina mojego banku i że powinnam sprawdzić w nim, dlaczego nie obciążył mnie właściwie" - komentuje na TikToku kobieta.

Ostatecznie ustalono, że przyczyną ogromnego rachunku było nieprawidłowe przeliczenie walut. W Kostaryce obowiązującą walutą są colony kostarykańskie, jednak w kraju można również płacić dolarami amerykańskimi. Trudno więc zrozumieć takie tłumaczenie.

Sprawa w zawieszeniu

Dominique pozostaje w stanie zawieszenia, nie wiedząc, do kogo jeszcze się zwrócić. Wścieka się, że jej bank i Uber w zasadzie obwiniają się nawzajem, a ona nie może doprosić się załatwienia reklamacji.

d2obe1u

Tiktokerka kończy swoje wideo informacją, że Uber odpowiedział na jej roszczenie na Twitterze, mówiąc, że "natychmiast do niej zadzwonią".

Źródło: Daily Mail

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2obe1u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2obe1u