Chiny i Rosja chwalą się, że budują pierwszą na świecie turystyczną prawdziwą łódź podwodną
Będzie mogła schodzić na głębokość 24 metrów i zabierać w rejs od 20 do 40 pasażerów. Mowa o nowej, konstruowanej przez chińsko-rosyjskich inżynierów atrakcji – turystycznej łodzi podwodnej, która, jak twierdzą, będzie pierwszą tego typu na świecie. Jak jest w rzeczywistości?
Pod koniec 2017 roku zakończy się budowa pierwszego tak dużego cywilnego okrętu podwodnego na świecie.
- To będzie zwinna konstrukcja, która nie będzie przewozić żadnej broni. Jej zadaniem będzie nurkowanie z pasażerami, by pokazać im podwodne życie, i bezpiecznie wyniesienie ich na powierzchnię – chwali projekt w lokalnych mediach dr Konstantin Sivkov, członek Rosyjskiej Akademii Nauk. Dodaje też, że jednostka będzie najprawdopodobniej napędzana silnikiem elektrycznym wspomaganym na powierzchni silnikiem spalinowym.
Pierwsza łódź podwodna na świecie?
Warto wspomnieć, że na świecie istnieją już łodzie podwodne dla turystów – można je spotkać np. na Teneryfie, w Chorwacji czy egipskich kurortach. Przykładowo Hurghada ma do zaoferowania rejsy dwoma typami łodzi: ze szklanym dnem lub podwodną, która zabiera urlopowiczów na głębokość 22 metrów. Rosyjska konstrukcja w odróżnieniu od tych już istniejących ma zabierać turystów w długie rejsy, czego nikt dotychczas jeszcze nie oferował.
Za powstanie łodzi podwodnej odpowiedzialny jest chińsko-rosyjski zespół zatrudniony przez Ostar Sino - Russia Joint Marine Technology Research Institute współpracującą z firmą Tianjin Ostar Underwater Vehicles Co.