Trwa ładowanie...

Gratka dla młodych turystów. Nielimitowane podróże po całym kraju za 210 zł

Kupujesz jeden bilet i możesz podróżować bez ograniczeń po całym kraju - taka jest idea łączonego biletu miesięcznego. Już drugi kraj w Europie wprowadza taką ofertę, jednak jest pewien haczyk.

Bilet łączony umożliwi nielimitowane podróże po niemal całej FrancjiBilet łączony umożliwi nielimitowane podróże po niemal całej FrancjiŹródło: Adobe Stock
d3n3opd
d3n3opd

Po tym, jak Niemcy wprowadzili w ubiegłym roku swój Deutschland Ticket i okazał się on wielkim sukcesem, na podobny krok zdecydowali się w tym roku Francuzi. Od 15 czerwca wchodzi do sprzedaży bilet łączony.

Różnice pomiędzy biletem niemieckim a francuskim

W stosunku do niemieckiego pierwowzoru można zauważyć jednak kilka różnic. Poza ogólną ideą oraz ceną (49 euro, czyli ok. 210 zł) bilet francuski ma węższe działanie. Niby dotrzeć można na jego podstawie do miejsc w całym kraju, jednak spod terenu promocji wyłączony jest okręg Île-de-France, w którym znajduje się m.in. Paryż. Oznacza to, że chcąc wjechać do stolicy kraju, będziemy musieli dokupić dodatkowy bilet.

To wyłączenie ma wielkie znaczenie akurat w tym roku, ponieważ cały ruch związany z XXXIII Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi (w okresie od 26 lipca do 11 sierpnia) skoncentowany będzie właśnie wokół Paryża.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Z Polski prosto w Alpy. "Mamy taką nową opcję"

Druga różnica pomiędzy biletem niemieckim a francuskim dotyczy środków transportu. U naszych zachodnich sąsiadów bilet łączony pozwala na podróżowanie zarówno koleją, jak i komunikacją miejską - autobusami, tramwajami czy metrem. U Francuzów promocja obejmuje jedynie kolej, a konkretnie pociągi TER (Transport express régional) i Intercity.

d3n3opd

Ważne ograniczenie

I trzecia, najważniejsza różnica dotyczy adresatów akcji promocyjnej. We Francji z biletu łączonego będą mogli skorzystać jedynie młodzi ludzie do 27. roku życia.

Zgodnie z zapowiedziami francuskiego rządu, bilety będzie można kupować od 15 czerwca za pomocą specjalnej aplikacji SNCF Connect. Koszt programu w okresie letnim szacowany jest na 15 mln euro, z czego państwo ma pokryć 80 proc., a pozostałe 20 proc. poszczególne regiony. Szacuje się, że z biletów skorzysta ok. 700 tys. młodych pasażerów.

Polskie rozmowy o bilecie łączonym

Jak się okazuje, w Polsce już od kilku lat trwają rozowy na temat możliwości uruchomienia podobnej oferty w naszym kraju. Kilka tygodni temu minister infrastruktury Dariusz Klimczak przekazał na antenie TVP Info, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy mieć swój bilet łączony w 2027 r. Na razie jednak nie wiadomo, do kogo będzie skierowana ta oferta ani których przewoźników w kraju obejmie promocja.

d3n3opd
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3n3opd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3n3opd

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj