Jeśli podróżować, to tylko z pomocą. Więcej niż połowa z nas nie podejmie decyzji samemu
Wydawałoby się, że podróżowanie z biurem odchodzi do lamusa. Badania przeprowadzone przez firmę Expedia Media Solutions pokazują, że nie do końca to prawda. Przez kilka lat przyglądano się zachowaniom podróżujących z 8 krajów w celu odkrycia tendencji turystycznych. Wyniki mogą zaskoczyć, bo jeśli wierzyć badaczom, ponad połowa turystów woli zdać się na kogoś, niż na siebie.
Podróżni są otwarci na wybór miejsca docelowego i szukają informacji w różnych źródłach. Co najmniej 50 proc. z nich jest niezdecydowanych, dlatego szuka pomocy i inspiracji w trakcie planowania urlopów, a ponad 65 proc. podróżnych twierdzi, że są pod wpływem treści publikowanych przez marki turystyczne lub miejscowość, którą nawet się nie interesują. Agencje podróży online i wyszukiwarki w tej kwestii absolutnie wygrywają.
- Mimo że większość turystów ma określony budżet na podróże i aktywnie poszukuje ofert i promocji, zauważa się różnice pod względem sposobu i miejsca wydawania pieniędzy, choć ponad wszystko cenią sobie doświadczenia, niż koszty - mówi portalowi "Travel Daily News" Andrew van Der Feltz z Expedia Media Solutions. - Ponieważ ponad 50 proc. podróżujących nie ma upatrzonego miejsca docelowego, można im pomóc inspirując albo informując o czymś, czego wcześniej nie mieli na oku - dodaje.