Lawina mandatów we Florencji. Władze miasta postanowiły interweniować
W 2023 r. we Florencji wystawiono mandaty na łączną sumę 125 mln euro. Kary dotyczyły łamania zasad związanych z ruchem drogowym, którego dopuszczali się głównie cudzoziemcy. W związku z tym władze miasta postanowiły wdrożyć działania zapobiegawcze.
10.04.2024 | aktual.: 10.04.2024 14:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z włoskim prawem, wjazd do ścisłego centrum Florencji jest ciężkim wykroczeniem. Niestety nie wie o tym wielu zagranicznych turystów, którzy starają się podjechać jak najbliżej hotelu bądź zabytków.
Efektem tych błędów są mnożące się tam mandaty. W 2023 r. wypisano ich tyle, że suma kar była większa o 9 mln euro niż w 2022 r.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Władze Florencji planują przeprowadzenie kampanii informacyjnej
W związku z tym władze stolicy Toskanii wystąpiły z inicjatywą rozpoczęcia szerokiej kampanii informacyjnej. Działania mają być prowadzone także w mediach społecznościowych, by wyjaśnić turystom przybywającym z zagranicy, jakie są możliwości poruszania się po mieście i aby ograniczyć zarazem ruch samochodowy.
Jak podaje agencja PAP, prawie dwie trzecie mandatów, jakie otrzymali we Florencji obcokrajowcy, wystawiono za wjazd do strefy zakazu ruchu.
- Ten wysoki wskaźnik naprawdę niepokoi - przyznał szef wydziału ds. ruchu i transportu publicznego w mieście, Stefano Giorgetti - Musimy interweniować, mimo że znaki zakazu wjazdu są bardzo widoczne, pali się czerwone światło, co już powinno być sygnałem dla każdego. Są też tablice z angielskimi napisami - dodał.
Turyści zachęcani są do korzystania m.in. z miejskich rowerów i hulajnóg
Urzędnik tamtejszego magistratu podkreślił, że aby chronić historyczne centrum przed nielegalnie wjeżdżającymi samochodami, konieczne jest przeprowadzenie kampanii informacyjnej.
Czytaj także: Tak oszukują turystów w Hiszpanii. "Unikaj jak zarazy"
Turystom przedstawiana jest oferta korzystania z transportu publicznego oraz parkingów przy wjeździe do miasta, gdzie można wsiąść np. do tramwaju. Proponuje się im też korzystanie z rowerów i hulajnóg.