Linie lotnicze Qantas. Szykuje się rewolucja dla pracowników

Kadra kierownicza australijskich linii lotniczych Qantas została poproszona o zmianę zakresu obowiązków. Mają oni wspomóc obsługę naziemną. Owa reorganizacja realizowana jest w ramach planu zwalczania kryzysu i niedoboru siły roboczej w firmie Qantas.

Kadra kierownicza linii lotniczych Qantas ma pracować przy obsłudze bagażu
Kadra kierownicza linii lotniczych Qantas ma pracować przy obsłudze bagażu
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Sundry Photography
oprac. NGU

08.08.2022 | aktual.: 08.08.2022 11:29

O decyzji przekierowania kadry kierowniczej do pracy przez obsłudze bagażów personel został poinformowany w wewnętrznej komunikacji Qantas.

Sposób na walkę z kryzysem

Zmiany w obowiązkach kardy kierowniczej są sposobem na walkę z kryzysem, który dotknął australijskiego przewoźnika.

"Osoby te będą wspierać naszych pracowników obsługi naziemnej, którzy zarządzają działaniami Qantas, przez okres trzech miesięcy liczony od połowy sierpnia" - napisał Colin Hughes, dyrektor operacyjny linii lotniczych. Dodaje, że chętni do zmiany stanowiska mają zostać przeszkoleni i wysłani do pracy na lotniskach w Sydney i Melbourne.

Do sortowania i skanowania bagażu ma zostać zrekrutowanych co najmniej 100 menedżerów największego australijskiego przewoźnika. W czasie lockdownu wprowadzonego w Australii w związku z epidemią COVID-19 ponad 1,6 tys. osób pracujących przy obsłudze bagażowej na lotniskach zostało zwolnionych z pracy w Qantas. Firma ma nadzieję zaradzić kryzysowi także poprzez zmniejszenie liczby lotów w sierpniu i zatrudnienie większej liczby osób.

Dyrekcja przeprasza

Pod koniec lipca Andrew David, szef linii lotniczych Qantas, przeprosił wszystkich, których dotknęły problemy związane z działalnością firmy, w tym za opóźnione i odwołane loty, długie kolejki na lotniskach i zagubiony bagaż.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)