Linie lotnicze Qantas. Szykuje się rewolucja dla pracowników
Kadra kierownicza australijskich linii lotniczych Qantas została poproszona o zmianę zakresu obowiązków. Mają oni wspomóc obsługę naziemną. Owa reorganizacja realizowana jest w ramach planu zwalczania kryzysu i niedoboru siły roboczej w firmie Qantas.
08.08.2022 | aktual.: 08.08.2022 11:29
O decyzji przekierowania kadry kierowniczej do pracy przez obsłudze bagażów personel został poinformowany w wewnętrznej komunikacji Qantas.
Sposób na walkę z kryzysem
Zmiany w obowiązkach kardy kierowniczej są sposobem na walkę z kryzysem, który dotknął australijskiego przewoźnika.
"Osoby te będą wspierać naszych pracowników obsługi naziemnej, którzy zarządzają działaniami Qantas, przez okres trzech miesięcy liczony od połowy sierpnia" - napisał Colin Hughes, dyrektor operacyjny linii lotniczych. Dodaje, że chętni do zmiany stanowiska mają zostać przeszkoleni i wysłani do pracy na lotniskach w Sydney i Melbourne.
Do sortowania i skanowania bagażu ma zostać zrekrutowanych co najmniej 100 menedżerów największego australijskiego przewoźnika. W czasie lockdownu wprowadzonego w Australii w związku z epidemią COVID-19 ponad 1,6 tys. osób pracujących przy obsłudze bagażowej na lotniskach zostało zwolnionych z pracy w Qantas. Firma ma nadzieję zaradzić kryzysowi także poprzez zmniejszenie liczby lotów w sierpniu i zatrudnienie większej liczby osób.
Dyrekcja przeprasza
Pod koniec lipca Andrew David, szef linii lotniczych Qantas, przeprosił wszystkich, których dotknęły problemy związane z działalnością firmy, w tym za opóźnione i odwołane loty, długie kolejki na lotniskach i zagubiony bagaż.