Lotnisko w Zielonej Górze wykorzystuje nagły wzrost pasażerów. Planuje uruchomić więcej połączeń
Według statystyk, port lotniczy Zielona Góra-Babimost jest najmniejszym w Polsce. Obsługuje tylko jedno połączenie. Małymi krokami chce uatrakcyjniać ofertę i dokonać remontu terminalu, jednak czy pasażerowie będą chcieli z niego latać częściej?
Lotnisko w Babimoście w zeszłym roku mogło się "pochwalić" 9443 przewiezionymi pasażerami. Jest to wynik gorszy o 300 osób od portu w Radomiu, które przez ostatnie kilka lat było mocno krytykowane za nierentowność. Nie lepiej jest w Zielonej Górze - samorząd województwa lubuskiego musi do niego dopłacać rocznie 7,5 mln zł, natomiast miasto - 2 mln zł.
Światełko w tunelu pojawiło się w ostatnich miesiącach, kiedy to PLL LOT zdecydował się zastąpić SprintAira i uruchomić na początku marca br. bezpośrednie rejsy na trasie Zielona Góra – Warszawa. Z analiz przeprowadzonych przez LOT wynikało, że rośnie zapotrzebowanie na podróże do województwa lubuskiego. Linia przekonywała też, że znaczenie tego regionu na turystycznej i biznesowej mapie Europy z roku na rok rośnie w dynamicznym tempie.
Dzięki remontom torów, wzrost pasażerów o prawie 300 proc.
Dziś loty odbywają się pięć razy w tygodniu samolotem Bombardier Q400, który na pokład może zabrać ok. 80 pasażerów. Tylko w lipcu lotnisko obsłużyło 1691 osób, czyli o 275 proc. więcej niż rok wcześniej. Warto zaznaczyć, że polskie linie są jedynym przewoźnikiem, który lata z Babimostu. Co wpłynęło na poprawę wyniku? Przyczyną jest, mocno odczuwalne, wydłużenie czasu przejazdu pociągiem do Warszawy z powodu remontu torów na odcinku z Poznania do stolicy.
Zobacz, co możesz dostać za opóźniony lot.
Marszałka zachęca LOT do zwiększenia liczby połączeń
Marszałek województwa lubuskiego, Elżbieta Polak, wykorzystuje nagły wzrost pasażerów i namawia LOT, aby latał częściej z Zielonej Góry do Warszawy – także w czwartki (obecnie wykonuje połączenia w poniedziałki, wtorki, środy, piątki i soboty o 5:45 rano). Samorządowiec chce też, aby polskie linie latały ze stolicy do Zielonej Góry również w środowe wieczory (aktualnie oferują połączenia w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele o godz. 22:35). Lot trwa godzinę. Dodatkowe loty miałyby zostać uruchomione w listopadzie lub na początku 2018 r.
Lotnisko zostanie prawdopodobnie rozbudowane. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, zarządca lotniska, planuje zmodernizować terminal i zbudować nowy parking.