Nowa kampania promocyjna Polski. "To nie może być w Europie"
Jeszcze w listopadzie rusza nowa kampania wizerunkowa pod hasłem "Poland. More than you expected", która będzie promować Polskę w 13 krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych. - Chcemy zaskoczyć turystów spektakularnością polskich atrakcji - mówi Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kampania wizerunkowa będzie prowadzona w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii, Czechach, a także w wybranych stanach USA (Nowy Jork, New Jersey, Illinois, Floryda, Kalifornia) w okresie listopad-grudzień br.
Nowa kampania Polski: promocja przez zaskoczenie
- Chcieliśmy, aby obecna kampania była inna niż dotychczasowe. Chcemy zaskoczyć turystów spektakularnością polskich atrakcji, które mogą na pierwszy rzut oka nie kojarzyć się z Polską. Z hasłem "Poland. More than you expected" chcemy zostać w naszej komunikacji na dłużej, a jego ideę świetnie obrazuje nasz spot, który inspirowany jest formułą popularnych ostatnio tzw. blind testów - mówi Rafał Szlachta, prezes POT.
Spot promocyjny. Hel jak atol, Tatry jak Alpy
We wspomnianym spocie grupie osób z zagranicy - przedstawionej jako "miłośnicy podróży" - prezentowane są zdjęcia z Polski. Mają zgadywać, gdzie dane miejsce się znajduje.
Widząc Hel, zachwycają się pięknym kolorem wody. "Wygląda jak jakiś atol" - mówi jeden z mężczyzn. "To nie może być w Europie" - dodaje jedna z kobiet. Widząc Tatry strzelają, że to Alpy albo Andy. Zamek w Pieskowej Skale także wywołuje entuzjazm. "Wygląda jak z jakiegoś filmu" - stwierdza jedna z kobiet.
Gdy okazuje się, że wszystkie zaprezentowane miejsca znajdują się w jednym kraju, czyli w Polsce, wszyscy uczestnicy są w ogromnym szoku i deklarują, że koniecznie muszą się tam wybrać.
"Poland. More than you expected"
Przetarg na kampanię wizerunkową pod hasłem "Poland. More than you expected" Polska Organizacja Turystyczna rozstrzygnęła w październiku. Wybrano w nim ofertę firmy eSky.pl. To ona odpowiada za opracowanie kreacji we współpracy z amerykańską agencją marketingu dla branży turystycznej - Sojern.
Spot będzie emitowany w internecie poprzez platformę YouTube, sieć reklamową Google Display Network oraz w międzynarodowych serwisach internetowych Grupy eSky.