Trwa ładowanie...

Otwarcie tunelu w Świnoujściu. Turyści z Niemiec będą zadowoleni

Nowy tunelu pod Świną połączy wyspy Uznam i Wolin, co zapewni lepszą komunikację dla mieszkańców i turystów nie tylko z Polski. Tunel w Świnoujściu podniesie atrakcyjność regionu również w oczach naszych sąsiadów.

Na ten tunel czekało wielu turystów i mieszkańców regionu Na ten tunel czekało wielu turystów i mieszkańców regionu Źródło: tunel-swinoujscie.pl
d22ngov
d22ngov

- Jest to coś, co całkowicie przemebluje nasze miasto, jestem pewny, że pozytywnie - powiedział Piotr Piwowarczyk, prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej. Dodał również, że otwarcie tunelu jest "wydarzeniem na miarę nadania praw miejskich".

Turyści długo czekali na tunel

Tunel w Świnoujściu to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych w województwie zachodniopomorskim. Co ciekawe, część niemieckich przedstawicieli branży turystycznej obawia się, że tunel będzie miał negatywny wpływ na turystykę w ich kraju, bowiem istnieje duże prawdopodobieństwo, że część urlopowiczów chętniej wyjedzie do Polski.

- Dostrzegam ze strony niemieckiej oczekiwanie na otwarcie tunelu - przekazał prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. W jego ocenie tunel pod Świną może podnieść atrakcyjność turystyczną również po stronie niemieckiej z uwagi na poprawę komunikacji drogowej na wyspie Uznam.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Halo Polacy". Nie ma tutaj czegoś takiego jak pociągi, a samoloty są bardzo drogie

Zdaniem prezydenta Świnoujścia, atrakcyjność miejscowości po stronie niemieckiej po otwarciu tunelu również wzrośnie, dzięki poprawie komunikacji oraz ułatwieniu zwiedzania miejscowości znajdujących się w regionie, takich jak Międzyzdroje, Kołobrzeg czy Szczecin. Jak poinformował, istnieje możliwość, że część turystów będzie kierować się na wyspę Uznam np. z Berlina przez Szczecin, by następnie dojechać do Świnoujścia przez tunel i wjechać do miejscowości po drugiej stronie granicy, np. Ahlbeck, Heringsdorf czy Bansin.

d22ngov

Wielkie przedsięwzięcie

- Czuję się szczęśliwy. Zrealizowałem cel mojego życia. Jestem też zmęczony, bo te emocje, szczególnie w ostatnich dniach były ogromne. Czekam na moment, kiedy będziemy mogli rzeczywiście uruchomić tunel i kolejki na promach się wreszcie skończą - powiedział Janusz Żmurkiewicz.

Tunel pod cieśniną Świny jest jednorurowy. W każdym kierunku zaplanowano po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne po około dwa metry szerokości. Łączna szacunkowa długość drogi między wyspami Wolin, a Uznam to 3,2 km. Koszt budowy wyniósł ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dołożyło z własnego budżetu.

d22ngov
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d22ngov
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d22ngov

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj