Otwarcie tunelu w Świnoujściu. Turyści z Niemiec będą zadowoleni
Nowy tunelu pod Świną połączy wyspy Uznam i Wolin, co zapewni lepszą komunikację dla mieszkańców i turystów nie tylko z Polski. Tunel w Świnoujściu podniesie atrakcyjność regionu również w oczach naszych sąsiadów.
- Jest to coś, co całkowicie przemebluje nasze miasto, jestem pewny, że pozytywnie - powiedział Piotr Piwowarczyk, prezes Świnoujskiej Organizacji Turystycznej. Dodał również, że otwarcie tunelu jest "wydarzeniem na miarę nadania praw miejskich".
Turyści długo czekali na tunel
Tunel w Świnoujściu to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych w województwie zachodniopomorskim. Co ciekawe, część niemieckich przedstawicieli branży turystycznej obawia się, że tunel będzie miał negatywny wpływ na turystykę w ich kraju, bowiem istnieje duże prawdopodobieństwo, że część urlopowiczów chętniej wyjedzie do Polski.
- Dostrzegam ze strony niemieckiej oczekiwanie na otwarcie tunelu - przekazał prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz. W jego ocenie tunel pod Świną może podnieść atrakcyjność turystyczną również po stronie niemieckiej z uwagi na poprawę komunikacji drogowej na wyspie Uznam.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Halo Polacy". Nie ma tutaj czegoś takiego jak pociągi, a samoloty są bardzo drogie
Zdaniem prezydenta Świnoujścia, atrakcyjność miejscowości po stronie niemieckiej po otwarciu tunelu również wzrośnie, dzięki poprawie komunikacji oraz ułatwieniu zwiedzania miejscowości znajdujących się w regionie, takich jak Międzyzdroje, Kołobrzeg czy Szczecin. Jak poinformował, istnieje możliwość, że część turystów będzie kierować się na wyspę Uznam np. z Berlina przez Szczecin, by następnie dojechać do Świnoujścia przez tunel i wjechać do miejscowości po drugiej stronie granicy, np. Ahlbeck, Heringsdorf czy Bansin.
Wielkie przedsięwzięcie
- Czuję się szczęśliwy. Zrealizowałem cel mojego życia. Jestem też zmęczony, bo te emocje, szczególnie w ostatnich dniach były ogromne. Czekam na moment, kiedy będziemy mogli rzeczywiście uruchomić tunel i kolejki na promach się wreszcie skończą - powiedział Janusz Żmurkiewicz.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
Tunel pod cieśniną Świny jest jednorurowy. W każdym kierunku zaplanowano po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra oraz pasy awaryjne po około dwa metry szerokości. Łączna szacunkowa długość drogi między wyspami Wolin, a Uznam to 3,2 km. Koszt budowy wyniósł ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dołożyło z własnego budżetu.