Trwa ładowanie...

Perła Adriatyku inwestuje w turystykę. Zyska polski przewoźnik

Chorwacja to stale rozwijający się kraj, który ma turystom wiele do zaoferowania. W tym roku Chorwacka Wspólnota Turystyczna przeznaczy na współpracę marketingową ze strategicznymi partnerami aż 100 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Zyska na tym także polski przewoźnik.

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Polacy co roku tłumnie odwiedzają ten kraj Polacy co roku tłumnie odwiedzają ten kraj Źródło: Adobe Stock
d4m02ew
d4m02ew

Nie ma wątpliwości co do tego, że Chorwacja jest jednym z ulubionych krajów Polaków. Tłumnie odwiedzamy ją szczególnie w sezonie letnim, aby wypoczywać na tamtejszych plażach i korzystać z krystalicznych wód Morza Adriatyckiego.

Chorwacja dopłaci do promocji liniom lotniczym

Tegoroczny budżet Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na współpracę marketingową ze strategicznymi partnerami będzie dwukrotnie większy niż w 2022 roku. W sumie wyniesie on ponad 3,4 miliona euro (prawie 16 milionów zł). Chorwacki Minister Sportu i Turystyki podaje, że pieniądze zostaną przeznaczone na współfinansowanie działań z liniami lotniczymi i touroperatorami.

Ministerstwo podkreśla, że o wsparcie mogą starać się zarówno organizatorzy wyjazdów realizowanych pociągami, jak i promami. Jednakże największa pula środków zostanie przeznaczona liniom lotniczym, które odpowiadają za połączenia między Chorwacją, a głównymi rynkami źródłowymi. Chodzi o takich partnerów, jak Croatia Airlines, Ryanair, easyJet, Jet2.com, Volotea, Transavia oraz Eurowings. Co ciekawe, wśród beneficjentów znalazł się także polski akcent, bowiem zyskać mogą Polskie Linie Lotnicze LOT.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sztuka podróżowania - DS4

Z kolei, wśród głównych touroperatorów władze Chorwacji wymieniają TUI i ID Riva Tours.

d4m02ew

Warto wiedzieć

Ukochany kraj Polaków oprócz urokliwych plaży, ma do zaoferowania wiele wyjątkowych miast. Są to między innymi Samobor, który wypełniają kawiarniane ogródki i otaczają kolorowe kamieniczki, czy dawna stolica kraju - Varaždin.

Bez względu na to, który region Chorwacji wybieramy, warto wiedzieć o zmianach, jakie w ostatnim czasie zaszły w tym kraju. Po pierwsze od 1 stycznia br. euro stało się oficjalną walutą perły Adriatyku. Po drugie kraj wszedł także do strefy Schengen. Jest to dużą zaletą dla turystów z naszego kraju, bowiem nie jest już wymagana kontrola paszportowa/graniczna, co powinno skrócić czas turystów poświęcany na lotniskowe odprawy.

d4m02ew

Źródło: Rzeczpospolita

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
icon info

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

d4m02ew
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4m02ew

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj