Perła Adriatyku inwestuje w turystykę. Zyska polski przewoźnik
Chorwacja to stale rozwijający się kraj, który ma turystom wiele do zaoferowania. W tym roku Chorwacka Wspólnota Turystyczna przeznaczy na współpracę marketingową ze strategicznymi partnerami aż 100 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Zyska na tym także polski przewoźnik.
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.
Nie ma wątpliwości co do tego, że Chorwacja jest jednym z ulubionych krajów Polaków. Tłumnie odwiedzamy ją szczególnie w sezonie letnim, aby wypoczywać na tamtejszych plażach i korzystać z krystalicznych wód Morza Adriatyckiego.
Chorwacja dopłaci do promocji liniom lotniczym
Tegoroczny budżet Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na współpracę marketingową ze strategicznymi partnerami będzie dwukrotnie większy niż w 2022 roku. W sumie wyniesie on ponad 3,4 miliona euro (prawie 16 milionów zł). Chorwacki Minister Sportu i Turystyki podaje, że pieniądze zostaną przeznaczone na współfinansowanie działań z liniami lotniczymi i touroperatorami.
Ministerstwo podkreśla, że o wsparcie mogą starać się zarówno organizatorzy wyjazdów realizowanych pociągami, jak i promami. Jednakże największa pula środków zostanie przeznaczona liniom lotniczym, które odpowiadają za połączenia między Chorwacją, a głównymi rynkami źródłowymi. Chodzi o takich partnerów, jak Croatia Airlines, Ryanair, easyJet, Jet2.com, Volotea, Transavia oraz Eurowings. Co ciekawe, wśród beneficjentów znalazł się także polski akcent, bowiem zyskać mogą Polskie Linie Lotnicze LOT.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sztuka podróżowania - DS4
Z kolei, wśród głównych touroperatorów władze Chorwacji wymieniają TUI i ID Riva Tours.
Warto wiedzieć
Ukochany kraj Polaków oprócz urokliwych plaży, ma do zaoferowania wiele wyjątkowych miast. Są to między innymi Samobor, który wypełniają kawiarniane ogródki i otaczają kolorowe kamieniczki, czy dawna stolica kraju - Varaždin.
Bez względu na to, który region Chorwacji wybieramy, warto wiedzieć o zmianach, jakie w ostatnim czasie zaszły w tym kraju. Po pierwsze od 1 stycznia br. euro stało się oficjalną walutą perły Adriatyku. Po drugie kraj wszedł także do strefy Schengen. Jest to dużą zaletą dla turystów z naszego kraju, bowiem nie jest już wymagana kontrola paszportowa/graniczna, co powinno skrócić czas turystów poświęcany na lotniskowe odprawy.
Źródło: Rzeczpospolita
W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.