WP

Polacy nieświadomi swoich praw. Aż 113 tys. osób należy się odszkodowanie lotnicze

Tylko 1 proc. osób, które spotkały się z utrudnieniami podczas podróży samolotem, korzysta z prawa do ubiegania się o odszkodowanie. Po trzech kwartałach 2017 r. aż 113 tys. pasażerów należy się rekompensata za opóźniony lub odwołany lot bądź odmowę wejścia na pokład. To o 11 proc. więcej niż w roku poprzednim.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Opóźnienie lub odwołanie lotu może na dobre zepsuć nawet najlepiej zaplanowany wyjazd
Opóźnienie lub odwołanie lotu może na dobre zepsuć nawet najlepiej zaplanowany wyjazd (Shutterstock.com)
WP

Za problematyczne podróże od 1 stycznia do 30 września br. linie lotnicze powinny wypłacić swoim klientom łącznie ponad 138 mln zł. Wartość ta w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim wzrosła o ponad 16 proc., a zestawiając ją z rokiem 2015 – ponad dwa razy.

– Tylko od 1 stycznia br. aż 1310 lotów zostało zakłóconych z winy przewoźnika. Ta liczba z roku na rok rośnie. Głównie ze względu na to, że linie lotnicze rozwijają swoją działalność – wykonują coraz więcej kursów, otwierają nowe połączenia. Rosnący ruch na niebie to nie zawsze same plusy – czasem skutkuje niemiłymi dla pasażerów opóźnieniami. Dlatego warto wiedzieć, jakie przysługują nam prawa, by w uzasadnionym przypadku wnioskować o odszkodowanie lub o należny posiłek czy nocleg – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp, firmie, która pomaga w odzyskaniu odszkodowań.

Odszkodowanie może wynieść nawet 600 euro:

WP

Jeżeli nie pieniądze, to przynajmniej opieka

Jeśli opóźnienie lotu wynosi 3 godziny lub więcej i nastąpiło na skutek czynników, na które przewoźnik ma wpływ (np. awaria lub spóźnienie samolotu, brak zastępstwa w przypadku choroby pilota) mamy prawo do odszkodowania, wynoszącego od 250 do nawet 600 euro (w zależności od długości podróży). Rekompensata pieniężna należy nam się także w przypadku tzw. overbookingu, czyli odmowy wejścia na pokład.

Czasem zdarza się jednak, że opóźnienie lotu wynika z przyczyn losowych, niezależnych od przewoźnika, takich jak mgła, burza czy nagły strajk załogi lotniska. Wówczas nie przysługuje nam wprawdzie rekompensata pieniężna, ale warto upomnieć się o należny nam posiłek, dostęp do telefonu oraz nocleg czy transport – jeśli jest to konieczne.

WP

Jak złożyć reklamację?

Wniosek o odszkodowanie można złożyć samemu lub skorzystać z pomocy firm, które wyręczają w przeprowadzeniu tej procedury. Pasażer po wypełnieniu krótkiego formularza online od razu otrzymuje informację, czy przysługuje mu odszkodowanie. Niektóre udostępniają nawet aplikację na telefony, dzięki którek o należne odszkodowanie można ubiegać się będąc jeszcze na lotnisku.

Polub WP Turystyka
WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP