Polacy rozchwytywani na świecie. Najpierw Hiszpania i Francja, teraz Chiny
Mamy powody do dumy. Inżynierowie z krakowskiej firmy są coraz bardziej doceniani poza granicami naszego kraju. Na koncie mają już projekt dla hiszpańskiego producenta pociągów TALGO czy francuskich kolei SNCF. Teraz przyszedł czas na kolejne zlecenie, tym razem dla największego producenta w branży kolejowej, mającego siedzibę w Chinach.
07.11.2023 | aktual.: 07.11.2023 14:51
Inżynierowie z krakowskiej firmy EC Engineering mają na koncie kolejny projekt, którym zdecydowanie warto się chwalić. Jak informuje "Gazeta Krakowska", mieli okazję zaprojektować wózki napędowe i toczne do pociągów, które mogą osiągać prędkość 400 km na godzinę.
Polscy inżynierowie doceniani na świecie
Było to zlecenie od firmy CRRC, największego producenta w branży kolejowej, mającego siedzibę w Chinach.
- Zleceniodawca oczekiwał nowoczesnych rozwiązań technologicznych i materiałów, które pozwoliłyby uzyskać oczekiwany niski ciężar wózków i pojazdu, jednocześnie osiągając bardzo dobre parametry komfortu jazdy - tłumaczy, cytowany przez "Gazetę Krakowską", Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering. - Chciano także zminimalizować poziom hałasu, który odgrywa dużą rolę w zapewnieniu komfortu jazdy pasażerów przy prędkościach powyżej 200 km na godzinę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak czytamy, projekt wózka jest już gotowy, produkcja egzemplarza testowego jest zaplanowana na przyszły rok. Wcześniej firma z Krakowa stworzyła projekt układu wózków napędowych pojazdów pasażerskich na zlecenie hiszpańskiego producenta pociągów TALGO.
- Te pojazdy mogą osiągać prędkość ponad 250 km na godzinę, a przeznaczone są dla najbardziej wymagającego klienta w Europie, czyli Deutsche Bahn - podkreśla Ireneusz Łuczak. - Ponadto nasz zespół odpowiedzialny był za obliczenia wytrzymałościowe dla konstrukcji nadwozia, co zapewni trwałość i zwiększy bezpieczeństwo podróży pasażerów.
Czytaj także: Pokazała nocny pociąg w Egipcie. "Bez komentarza"
Krakowska firma ma na swoim koncie także zlecenie dla francuskich kolei SNCF. Jej zadaniem było zaprojektowanie i wyprodukowanie systemów wyjścia z najnowocześniejszych pociągów TGV Avelia.
Źródło: "Gazeta Krakowska"